شهدای ۲۸ دی مظلوم‌ترین شهدای جنگ تحمیلی هستند
کد خبر: 3781829
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

شهدای ۲۸ دی مظلوم‌ترین شهدای جنگ تحمیلی هستند

گروه سیاسی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه بمباران شهر‌ها و روستا‌ها در دوران جنگ تحمیلی یکی از وحشتناک‌ترین جنایت‌های رژیم بعث بود، گفت: شهدای ۲۸ دی مظلوم‌ترین شهدای جنگ تحمیلی هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، رضا نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و ابوبکر کریمی، مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان امروز، 26 دی‌ماه با خانواده‌های اولیایی و مشیری از خانواده شهدای 28 دی سنندج دیدار و گفت‌وگو کردند.
حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در دیدار با خانواده معظم شهدای 28 دی‌ماه اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی ظلم مضاعفی به مناطق کُردنشین تحمیل شد؛ چراکه رنج و زحمت اصلی این جنگ بر دوش مناطق مرزنشین بود.
وی افزود: مسئولان عراقی با حمله به مردم بی‌دفاع آخرین اقدامات خود را برای شکستن ایستادگی و مقاومت ایران اسلامی انجام دادند اما مردم با ایستادگی در کنار رزمندگان درس استقامت، همدلی و سرافرازی را به تمامی مردم دنیا مخابره کردند.
خوش‌اقبال عنوان کرد: جنگ تحمیلی در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد؛ چرا که مردم ایران اسلامی در راستای اعتلا و شکوفایی انقلاب گام برمی‌داشتند.
وی بیان کرد: در سایه صبر و بردباری خانواده شهداست که ما امروز می‌توانیم با فراغ بال جشن چهل سالگی انقلاب را جشن بگیریم.
رضا نجفی، مدیرکل بنیاد شهید استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه 28 دی‌ماه سال 65 روزی بسیار دردناک در تاریخ سنندج است، افزود: مردم کردستان در زمان جنگ تحمیلی در مقابل دشمنان به نحو احسن ایستادگی کردند و نشان دادند دفاع از آب و خاک یکی از شاخصه‌های مردم این دیار است.
وی با بیان اینکه امنیت کنونی جامعه مرهون رشادت‌ها و خون شهیدان است، افزود: سرکشی و دیدار با خانواده شهدا یکی از وظایف اصلی مسئولان استان است تا از این طریق دین خود را به خون شهدا ادا کنند.
نجفی با اعلام اینکه اقدام وحشیانه رژیم بعث در بمباران مناطق مسکونی در 28 دی‌ماه هیچ‌گاه از اذهان مردم این شهر پاک نخواهد شد، عنوان کرد: جنگ تحمیلی در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد؛ چرا که مردم ایران اسلامی در راستای اعتلا و شکوفایی انقلاب گام برمی‌داشتند.
وی تأکید کرد: مدیران و مسئولان باید استقامت و رشادت‌های شهدا و خانواده معظم این عزیزان را سرلوحه کار خود قرار دهند تا ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.
یادآور می‌شود، رضا و سارا اولیای دو نفر از اعضای خانواده اولیایی و چیمن، چنور و خبات مشیری و بتول حسینی از خانواده مشیری در 28 دی‌ماه 65 به مقام شهادت نائل آمدند.
مردم شهید‌پرور سنندج در 28 دی سال 65 بر اثر بمباران رژیم بعث عراق بیش از 220 شهید که بیشتر آنان را زنان، کودکان و افراد سالخورده تشکیل می‌دادند تقدیم انقلاب کردند.
انتهای پیام

captcha