بدحجابی در کشور تبدیل به فاجعه شده است
کد خبر: 3781837
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
آیت‌الله نوری همدانی:

بدحجابی در کشور تبدیل به فاجعه شده است

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله نوری همدانی گفت: بی‌حجابی و بدحجابی یکی از فجایع بزرگی است که در کشور به وجود آمده است و برای مردم کم‌کم عادی می‌شود.

بدحجابی در کشور تبدیل به فاجعه شده است

به گزارش ایکنا،  آیت‌الله حسین نوری همدانی، امروز ۲۶ دی‌ماه در درس خارج خود در مسجد اعظم قم گفت: مردم در نظام اسلامی باید مطالبه‌گر بوده و نظام را حفظ کنند و طوری رفتار کنند که منکر در جامعه نباشد و معروف رواج یابد و فضای اجتماع، فضایی اسلامی باشد و معروف حاکم و منکر از بین برود.
وی افزود: اگر کسی کوتاهی کرد در نزد خدا مسئول است و اگر تنها هم برایش ممکن نیست باید جمعیت درست کنند و واجب است که مردم قیام کرده و چنین نظامی را ایجاد کنند که به برکت خون شهدا و رهبری امام در کشور ما این نظام ایجاد شده است.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در ده جای قرآن، خدا از امر به معروف و نهی از منکر سخن گفته است اظهار کرد: این مسئله نشان می‌دهد چقدر اهمیت دارد؛ امام علی (ع) فرمود همه اعمال حتی جهاد در نزد امر به معروف مانند رطوبت دهان در برابر آب اقیانوس است؛ این موضوع اگر عمل شود همه چیز درست خواهد شد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: امت من مادامی که در امور خوب، همدلی دارند و امر به معروف می‌کنند و خیر در میان آنان وجود دارد برکت نازل می‌شود، ولی اگر برخلاف آن عمل کنند برکت از آنان دور شده و اشرار بر آنان مسلط خواهند شد.
این استاد برجسته حوزه علمیه بیان کرد: بی‌حجابی و بد حجابی یکی از فاجعه‌های بزرگی است که در کشور به وجود آمده است و برای مردم کم‌کم عادی می‌شود درحالی‌که براساس قرآن و روایات واجب است و باید درباره آن، امر به معروف و نهی از منکر شود.
وی افزود: در قم هم این مسئله به وجود آمده و همان طور که رهبری فرمودند برخی دنبال این هستند که هویت دینی را از قم بگیرند و سلب کنند؛ انقلاب از قم برخاسته و مرکز تبلیغ اسلام است و دشمن عنایت دارد تا در کنار مشکل اقتصادی در قم، هویت دینی را هم بگیرد.
نوری همدانی بیان کرد: وظیفه ما منحصر در این است که در برابر آن بایستیم؛ بدحجابی یادگاری دوره طاغوت و رضاخان است و انقلاب آمد تا این قوانین طاغوتی رفع شود و باید جدیت در این کار داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha