وجود ۱۶۵ نمازخانه بین راهی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3781841
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

وجود ۱۶۵ نمازخانه بین راهی در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی - رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی، گفت: در حال حاضر ۶۰ باب نمازخانه در پارک‌ها و ۱۶۵ نمازخانه بین راهی نیز در استان وجود دارد.

وجود 165 نمازخانه بین راهی در آذربایجان‌شرقی

اسدالله ضیایی، رئیس ستاد اقامه نماز استان در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: اقامه نماز در هر شرایطی واجب بوده و برپایی آن در مدارس ضروری است اما به دلیل نبود فضای مناسب، امکان برپایی نماز جماعت در مدارس وجود ندارد.

وی افزود: باید برای ترویج اقامه نماز از کودکان شروع کنیم زیرا در این سن تأثیرپذیری به مراتب بهتر از بزرگسالی است.

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی در ادامه بیان کرد: غفلت از نماز موجب بسیاری از انحرافات در جامعه می‌شود و باید راز این وظیفه الهی برای همه به‌طور مداوم تبیین و بازگویی شود.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب برای کاری به‌عنوان معلم به اداره آموزش و پرورش رفته بودم اما من را نپذیرفتند و گفتند اول ریش‌هایت را بتراش و بعد بیا صحبت کنیم! ما از چنان شرایطی به اینجا رسیدیم و باید شکرگزار انقلاب اسلامی باشیم.

ضیایی با اشاره ساخت نمازخانه در مدارس و سطح شهر گفت: یک هزار و 150 نمازخانه مستقل و 780 پیش‌نماز روحانی در نمازخانه‌ها داریم که این تعداد روحانی به‌عنوان پیش‌نماز بسیار کم است.

وی ادامه داد: دو هزار و 450 پیش‌نماز فرهنگی نیز در مدارس داریم که شامل معلمان و معاونان پرورشی هستند که در مدارس اقامه نماز می‌کنند، همچنین اخیراً 130 باب نمازخانه در استان ساخته شده و 20 باب نیز در دست احداث است.

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی ‌با بیان اینکه سال گذشته 400 نمازخانه در سطح استان تکمیل شده، بیان کرد: در حال حاضر 60 باب نمازخانه در پارک‌ها و 165 نمازخانه بین راهی نیز در استان وجود دارد.

انتهای پیام

captcha