برگزاری اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در بابلسر
کد خبر: 3781905
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

برگزاری اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در بابلسر

گروه فرهنگی - رئیس عقیدتی ـ سیاسی پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره سراسری تئاتر قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا‌(ص) در ۲۷ دی‌ماه ۹۷ در بابلسر خبر داد و گفت: ۱۲ گروه هنری در این جشنواره به رقابت می‌پردازند.

برگزاری دومین جشنواره سراسری تئاتر قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در بابلسر

حجت‌الاسلام علی غلامپور، رئیس عقیدتی ـ سیاسی پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، گفت: دومین جشنواره سراسری تئاتر قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از 23 دی‌ماه 97 با حضور 12 گروه هنری با عناوین آیینی، مذهبی، دفاع مقدسی و ... در بابلسر کار خود را آغاز کرد.
غلامپور با بیان اینکه سه رکن مسئولان، هنرمندان و تماشاگران احیاگر تئاتر در جامعه هستند، افزود: با توجه به اینکه این جشنواره در محوطه پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر برگزار شده است اما حضور عموم مردم در این جشنواره آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند در زمان برگزاری جشنواره در اجراهای تئاتری حضور پیدا کنند.
وی افزود: رویکرد سازمان عقیدتی ـ سیاسی رویکردی فرهنگی و مذهبی است و معتقد هستیم که برای فرهنگ‌سازی این مهم بایستی با دقت برنامه‌ریزی کرد تا جایگاه و نقش تئاتر در کشور به یک ضرورت فرهنگی تبدیل شود.
وی ادامه داد: خاستگاه تئاتر از یونان باستان درقبل از میلاد مسیح است، اما در ایران قبل و بعداز اسلام سابقه اجرای نمایش‌های از قبیل  نمایش‌های روحوضی، سیاه بازی، عروسکی، نقالی، تعزیه  و غیره را داشته‌ایم و به هنر نمایش اهمیت ویژه‌ای را قائل بودیم.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر با ارائه این مطلب که در طول اجرای جشنواره، کارگاه‌های آموزشی تئاتر با حضور حمزه‌زاده برگزار می‌شود، اظهار کرد: در 23 دی‌ماه نمایش‌های مصاحبه به کارگردانی هادی نصیری از گروه منطقه شمال غرب، انتظار بابوی نرگس به کارگردانی یگانه شمس‌آبادی از گروه بابلسر، در روز 24 دی‌ماه نمایش‌های اولین سیلی به کارگردانی قاسم حقیقی از گروه منطقه شمال شرق، پس لرزه‌های نپتا به کارگردانی یاسین قربانی از گروه خارک، احیاء به کارگردانی عبدالعظیم سلیمی از گروه بوشهر، در روز 25 دی‌ماه نمایش‌های گسار به کارگردانی الیاس شمس‌آبادی از گروه بابلسر، تکرار به کارگردانی محمدجواد قاسم‌زاده از گروه تهران، عاشقانه دو بازمانه به کارگردانی مسعود مشعوف از گروه فردو، در روز 26 دی‌ماه نمایش بلندای سوباشی به کارگردانی علی غلامی اول از منطقه شمال غرب به روی صحنه رفته است.
وی  با ارائه این مطلب که نشست نقد و بررسی نمایش‌های اجرا شده پس از اجرا نیز برگزار می‌شود، گفت: اختتامیه این جشنواره در روز پنجشنبه، 27 دی‌ماه ساعت 8:30 صبح برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha