افزایش اعزام فعالان قرآنی به خارج از کشور پس از انقلاب/نشاط در جامعه از طریق قرآن پدید می‌آید
کد خبر: 3781942
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶
فراز چهلم/1

افزایش اعزام فعالان قرآنی به خارج از کشور پس از انقلاب/نشاط در جامعه از طریق قرآن پدید می‌آید

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ قاری بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: فراگیر شدن محافل انس با قرآن، آمار بالای پرورش‌یافتگان قرآنی و افزایش اعزام فعالان قرآنی به خارج از کشور از دستاوردهای قرآنی پس از انقلاب است.

افزایش اعزام فعالان قرآنی به خارج از کشور پس از انقلاب/تزریق نشاط در جامعه؛ از طریق قرآنمهدی ساعد، قاری بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه قرآنی دارد، اظهار کرد: اساس، پایه و شالوده حرکت این انقلاب از قرآن و آموزه‌های آن آغاز شده است.وی با بیان اینکه نقش مسئولان و دولت‌مردان در اعتلای این انقلاب قرآنی بسیار مهم و پررنگ است، افزود: این مهم است که برای اعتلای این انقلاب قرآنی، که ثمرات بی‌شماری برای بشریت داشته، چه اقداماتی از سوی مسئولان و دستگا‌ه‌های متولی انجام شده است.این قاری قرآن با بیان اینکه یکی از مهمترین ضعف‌های ایرانیان خودمحوری، حرکت بر منیت و درشت‌نمایی نقاط ضعف است، ادامه داد: بی‌شک هر اقدام و دستاوردی با نقاط ضعف و قوت همراه است که بهتر است فقط به نقاط ضعف توجه نشود.وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد فعالان قرآن در سطح کشور بسیار پایین بود، گفت: با نگاهی گذرا و سطحی خواهیم دانست که یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه قرآن، تربیت و پرورش آمار بالایی از حفاظ، قراء و فعالان قرآنی است که این عزیزان اقدامات خوبی را در نهاد‌های دولتی و غیردولتی انجام داده‌اند.

فراگیر شدن محافل انس با قرآن؛ از دستاورد‌های انقلاب اسلامی
ساعد بیان کرد: افزایش و فراگیر شدن محافل و مجالس انس با قرآن از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه قرآن است. در این بین نباید فراموش کرد که در همه برنامه‌ها، فعالیت‌ها واقدامات دولتی و غیر دولتی نقاط ضعفی وجود دارد که فعالیت‌های قرآنی نیز از این قاعده مستثنا نیست.
این قاری قرآن با بیان اینکه در فعالیت‌های قرآنی کشور نباید سیاه‌نمایی شود، ادامه داد: در فعالیت‌های قرآنی نیز همواره ضعف‌هایی وجود دارد که نباید بزرگ‌نمایی شود و گروه خاصی را زیر سؤال برد.

انجام فعالیت‌های قرآنی فقط به صورت دولتی تحقق پیدا نمی‌کند
وی اظهار کرد: در بحث فعالیت‌های قرآنی نمی‌توان انجام این مهم را فقط برعهده دولت و دستگاه‌های متولی نهاد که اگر این گونه باشد شاخص عمومی قرآن زیر سؤال می‌رود. بنابراین خود مردم نیز باید وارد میدان شوند و دستی بر آتش داشته باشند.
ساعد بیان کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند،در شرایط کنونی که جامعه، با مشکلات اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و ...روبرو است آنچه مردم نیازمند آن هستند امید و نشاط است، متأسفانه هدف دشمن با این تحریم‌ها و غوغاسالاری‌ها از بین بردن امید مردم و اعتماد آنان به نظام و انقلاب است.
این مدرس قرآن ادامه داد: دشمن به دنبال آن است تا مردم را به دین و انقلابی که برگرفته از قرآن کریم است ناامید کند در این میان یکی از مصادیقی که می‌توان امید و نشاط را به مردم هدیه دهد «قرآن» است.

ساعد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نه تنها برای ایران بلکه برای بسیاری از ملت‌ها دستاورد‌های خوبی داشته است، اضافه کرد: کشوری همچون فرانسه که مهد پرورش منافقین و مخالفین دین و اسلام است انقلابیون آن(جلیقه زردها) اذعان دارند که مبنای اعتراض خود را از انقلاب اسلامی الهام گرفته اند.
وی اظهار کرد: طبق آیه شریفه «قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَ بِرَحْمَتِهِ فَبِذلِكَ فَلْيَفْرَحُوا هُوَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُون‏؛بگو که باید منحصراً به فضل و رحمت خدا شادمان شوند (و به نزول قرآن مسرور باشند) که آن بهتر و مفیدتر از ثروتی است که می‌اندوزند» (یونس/آیه 58) قرآن مردم را به نشاط دعوت می‌کند.

فعالیت‌های قرآنی باعث نشاط و شادی مردم می‌شود
ساعد گفت: محافل انس با قرآن، مسابقات قرآن، مراسم تقدیر از قرآنیان، دوره‌های آموزشی و ... همگی مصادیق کار قرآنی است که باعث نشاط، شادی و افزایش امید در میان مردم می‌شود. حال در این میان باید نقش مسئولان و خط مقدمان جبهه قرآن برای تحقق سخنان رهبری معین شود.
این فعال قرآنی با اشاره به اینکه باید در حوزه بومی و منطقه‌ای به فعالیت‌های قرآنی توجه ویژه شود، ابراز کرد: لازم است برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسی‌شده‌ای در این راستا انجام شده و با ابزار‌ها و سرمایه‌گذاری‌‌های لازم اقدامات مهمی در این راستا انجام شود.
وی با بیان اینکه افزایش تعداد فعالان قرآنی و محافل و مجالس قرآن کافی نیست، افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند «تلاوت قرآن با صدای خوش، خوب است اما کافی نیست» صدای خوش وسیله‌ای است برای الهی شدن و تأثیر در قلوب.

فعالان قرآنی با صدای خوش مردم را جذب قرآن کنند
ساعد بیان کرد: صدای خوش می‌تواند بر قلب هر انسانی چه آشنا و چه غیرآشنا به فنون عربی تأثیر خود را بگذارد که این همان معجزه قرآن است، هیچ انسانی از هر طیف و جناحی نمی‌تواند با قرآن مخالفت کند در این میان قرآنیان اعم از مردم و مسئولین قرآنی موظفند با استفاده از این هنر و جذابیت قرآن آحاد مردم را به قرآن جذب کنند.
این قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه انجام برخی از فعالیت‌های قرآنی از عهده مسئولین خارج است، گفت: بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی باید به متخصصان این حوزه واسپاری شود در این زمان نه تنها این برنامه‌ها تأثیر گذاری خود را خواهد داشت بلکه باعث رفع بسیاری از مشکلات جامعه نیز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعزام قراء و حفاظ قرآن به خارج از کشور افزایش یافته است، گفت: بی‌شک شناسایی استعدادهای قرآنی و سرمایه‌گذاری بروی آنها می‌توانند در ترویج فرهنگ غنی قرآن در فراتر از مرز‌ها نیز تأثیر گذار باشد.
ساعد اظهار کرد: اگر فعالیت‌های قرآنی مردم‌محور باشد بی‌شک اثر بیشتری در زندگی مردم گذاشته و آینده روشنی برای این مهم پیش‌بینی می‌شود اما اگر همچنان کشمکش بین نهاد‌های قرآنی ادامه یابد باعث استهلاک نیرو‌های قرآنی شده و آینده‌ای برای بهبود فعالیت‌های قرآنی دیده نمی‌شود.
انتهای پیام

captcha