دانشگاه را محفلی برای خدمت به جامعه تبدیل کنیم
کد خبر: 3781944
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

دانشگاه را محفلی برای خدمت به جامعه تبدیل کنیم

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه تبریز، یادآور شد: شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز تحول بزرگی را به وجود آوردند، امروز نیز دانشگاه باید در خدمت و رفع مسائل جامعه باشد و مانند شهدای ۲۷ دی، دانشگاه را به محفلی برای خدمت به جامعه تبدیل کنیم.

دانشگاه را محفلی برای خدمت به جامعه تبدیل کنیم

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، میررضامجیدی، رئیس دانشگاه تبریز، امروز در مراسم بزرگداشت شهدای 27 دی ماه در موزه شهدای دانشگاه تبریز، با بیان این‌که دشمن برای انهدام کارگاه فنی دانشگاه تبریز، عملیات مشخصی طراحی کرده بود، گفت: مشهدالشهدا شدن دانشگاه تبریز به این سادگی به دست نیامده است، دانشجویان دانشگاه تبریز شجاعتی بزرگ از خود نشان دادند و این ویژگی شهدای ۲۷ دی بود که نام و یاد آنها را برای همیشه ماندنی کرد.
وی با بیان این‌که شهدا را نباید مرده بشماریم بلکه آن‌ها همواره زنده بوده و در پیشگاه خداوند متعال روزی داده می‌شوند، اظهار کرد: شهدای ۲۷ دی از ویژگی خاصی برخوردارند، در سال ۶۵ امام (ره) در پیامی جبهه را مسئله‌ اصلی کشور مطرح کردند، روز به روز فشار جنگ افزایش می‌یافت، در این حال وزارت علوم طرحی برای دانشجویان تعریف کرد که در آن دانشجویان می‌توانستند شش ماه از خدمت سربازی خود را به جبهه اعزام شوند و دانشجویان بعد از این طرح جهت اعزام به جبهه‌ها بسیج شدند.
مجیدی ادامه داد: جلسه‌ای در قرارگاه با حضور مسئولان صنایع کشور و شهید حاج بهروز پورشریفی و شفیع‌زاده تشکیل شد، این جلسه شروعی برای تولید ادوات جنگی در داخل شد و صنایع به فکر افتادند که چرا ما نمی‌توانیم برای تهیه ادوات از صنایع خود استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه تبریز، ادامه داد: زمان جنگ فشارهایی از جمله بمباران و ترور روی کشور بود، ولی اکنون در بهترین وضعیت هستیم و امروز نیز به همکاری صنایع در این زمینه نیاز داریم.
وی با بیان این‌که دانشگاه تبریز اولین دانشگاهی بود که دانشجویانش آمادگی خود را برای حضوردر جبهه اعلام کردند، گفت: مسئولان وقت دانشگاه تبریز و سپاه پاسداران با شجاعت و با وجود فشارهای زیادی قبول کردند که دانشجویان به جای اعزام به جبهه در کارگاه کار کنند و جهاد دانشگاهی نیز مسئولیت اجرایی آن را بر عهده گرفت‌.
وی افزود: برای اکثر دانشجویان انجام این‌کار سخت بود؛ چرا که نمی‌توانستند بپذیرند در یک مکان بنشینند و مابقی دوستانشان در جبهه با عملیات جنگی درگیر شوند.
وی با بیان این‌که جهاد شهدای ۲۷ دی بسیار سنگین و بزرگ‌ بود، گفت: در یک مقطعی تحول عظیمی در دانشگاه تبریز و مسئولان وقت دانشگاه ایجاد شد و مسئولان وقت دانشگاه با فعالیت دانشجویان در راستای تولید ادوات جنگی موافقت کردند که دانشجویان دانشگاه تبریز در بمباران ۲۷ دی نتیجه‌ و اجر جهاد خود را با شهادت گرفتند.
وی یادآور شد: شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز تحول بزرگی را به وجود آوردند، امروز نیز دانشگاه باید در خدمت و رفع مسائل جامعه باشد و مانند شهدای ۲۷ دی، دانشگاه را به محفلی برای خدمت به جامعه تبدیل کنیم.
مجیدی ادامه داد: مشکلات امروز در مقابل مشکلات جنگ بسیار کوچک است و امروز همه باید با وحدت و همدلی دست به دست هم داده و در دانشگاه‌ها و سایر مراکز در خدمت جامعه باشیم.
رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: امروزه بی اعتمادی و کم اعتمادی در جامعه ایجاد شده است که دانشگاه برای رفع آن باید به این موضوع ورود پیدا کند،فرصت‌های زیادی در اختیار داریم که باید از آن استفاده کرده و در خدمت جامعه باشیم.

انتهای پیام

captcha