محکومیت بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی
کد خبر: 3781945
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
سازمان بسیج زنان کشور اعلام کرد:

محکومیت بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی

گروه جامعه ــ سازمان بسیج جامعه زنان کشور با انتشار بیانیه‌ای، بازداشت، اهانت و بدرفتاری نسبت به خبرنگار مسلمان، مرضیه هاشمی در ایالات متحده آمریکا را غیرقانونی و مخالف حقوق بشر دانسته و خواستار آزادی هرچه سریع‌تر وی شد.

محکومیت بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بسیج جامعه زنان کشور؛ ملانی فرانکلین، مجری آمریکایی‌الاصل شبکه پرس تی وی، که پس از گرویدن به دین مبین اسلام نام مرضیه هاشمی را برای خود برگزیده است، در سفر اخیر خود به آمریکا، از روز یکشنبه، 23 دی ماه، بدون هیچ دلیل مشخصی، بازداشت شده است و اکنون در شرایط نامناسبی به سر می‌برد. بر این اساس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، با انتشار بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

«دستگیری مرضیه هاشمی(ملانی فرانکلین) خبرنگار پرس تی.وی، توسط ماموران آمریکایی، بدون هیچ اتهامی، بار دیگر نقض آشکار حقوق بشر را در ایالات متحده آمریکا نمایان کرد.

آمریکا مدت‌هاست که از اعلامیه حقوق بشر به عنوان سلاحی برای عرض اندام گزینشی علیه دیگر کشورها استفاده می کند و نمونه‌های نقض حقوق بشر این کشور حتی نسبت به شهروندان خود نیز در اذهان عمومی مردم دنیا وجود دارد و موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت.

ایالات متحده آمریکا که مدعی حفظ کرامت انسانی زن است، با توهین به وی و کشف حجاب این بانوی مسلمان، منزلت او را تحت‌الشعاع قرار داده است و کرامت انسانی وی را از بین برده است.

آمریکا که مدعی اعمال حقوق بشر است، با دستگیری این بانوی مسلمان، بدون هیچ دلیلی و بدرفتاری با وی، باعث برانگیختن خشم همه ملت ایران شده است.

این اقدامات به هیچ عنوان موافق اسناد حقوق بشری و کنوانسیون‌های بین‌المللی نیست و آمریکا که پیش از این با داشتن سوابق ضد حقوق بشری خود به منفورترین کشور در جهان تبدیل شده است، بار دیگر صحنه‌ای از چهره‌ فریبکارانه‌ خود را در مقابل آزادی بیان در برابر خبرنگاران نیز نشان داد.

بدیهی است رویکرد مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابل همه‌ انسان‌ها همواره مبتنی بر رعایت کرامت انسانی بوده و بر این اساس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، ضمن محکوم کردن اقدام اخیر ایالات متحده آمریکا خواستار آزادی هرچه سریع‌تر مرضیه هاشمی توسط مقامات آمریکایی است و از دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که رسیدگی به این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهد.»

انتهای پیام

captcha