دوره آموزشی هر مسجد یک خبرنگار در ایلام برگزار شد
کد خبر: 3781962
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

دوره آموزشی هر مسجد یک خبرنگار در ایلام برگزار شد

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: دوره آموزشی طرح ملی هر مسجد یک خبرنگار با حضور ۴۰ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی برگزار شد.

دوره آموزشی هر مسجد یک خبرنگار در ایلام برگزار شد
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام و المسلیمن علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، امروز در حاشیه این دوره آموزشی، اظهار کرد: هم‌زمان با ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی در سطح کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود ٤٠ عنوان برنامه در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، ابراز کرد: یکی از برنامه‌های اصلی این ایام برگزاری دوره آموزشی هر مسجد یک خبرنگار است که امروز در این جلسه حدود ٤٠ نفر از اعضای کانون‌های مساجد حضور دارند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: در حال حاضر ٢٤ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور و ٢٩٥ کانون نیز در سطح استان فعالیت دارند که اگر هر کانون یک خبرنگار داشته باشند بستر مناسبی در راستای کار اطلاع‌رسانی و پوشش خبری فعالیت‌های کانون‌های مساجد فراهم می‌شود.
چراغی‌پور با اشاره به اینکه امروز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اساسی در فرهنگ هر کشوری رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها هستند، یادآور شد: امروز دشمنان هجمه‌های شدید تبلیغاتی و رسانه‌ای برعلیه باورها و رازش های اسلامی جوانان دارند که باید جوانان و کانون‌های مساجد باید به سلاح آگاهی از سواد رسانه‌ای مجهز باشند.
وی، هدف از برگزاری دوره آموزشی هر مسجد یک خبرنگار تربیت نیروهای مستعد در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری با رویکرد دینی و تأثیر بر افکار عمومی عنوان کرد و افزود: امید است با برگزاری این دوره‌های آموزشی شاهد نیروهای انقلابی در قامت شهروند خبرنگار در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی و مقابله با هجمه رسانه‌های غربی باشیم.
چراغی‌پور تصریح کرد: همچنین در ایام دهه فجر مصادف با ١٢ بهمن سال جاری گروه سرود ٦٠٠ نفره کانون‌های مساجد استان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام، همخوانی سرود برگزار می‌شود که یکی از برنامه‌های اصلی دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان خواهد بود.
مهدی فتاحی، معاون خبر صداوسیمای مرکز استان ایلام و دکترای علوم ارتباطات اجتماعی نیز در این دوره آموزشی با اشاره به اهمیت آشنایی نسل جوان از محتوای اخبار و هدف اخبار منتشره و داشتن قدرت تجزیه‌وتحلیل در این حوزه، ابراز کرد: امروز شاهد بارش خبری از سوی دنیای غرب با اهداف مغرضانه به سمت جامعه ایران هستیم که نهاد و بنیان خانواده و فرهنگ ایرانی اسلامی را هدف قرار داده است.
وی تصریح کرد: یکی از راه‌های مقابله با این هجوم رسانه‌ای غرب، داشتن قدرت تجزیه ‌و تحلیل و آگاهی از اهداف دشمنان در نشر اخبار نادرست و کاملاً با جهت‌گیری سوء است که می‌تواند زمینه‌ساز خنثی شدن توطئه‌های دشمنان ملت ایران اسلامی باشد.
فتاحی با تقدیر از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام و خبرگزاری شبستان در برگزاری این دوره آموزشی، عنوان کرد: امید است که برگزاری این دوره بتواند نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را در عرصه‌های مختلف فرهنگی دینی و مذهبی برای سایر اقشار جامعه بازگو کند.
انتهای پیام
captcha