فعالیت اعضای هیئت اندیشه‌ورز مدارس در زمینه فضای مجازی
کد خبر: 3781969
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
مسیب‌زاده خبر داد:

فعالیت اعضای هیئت اندیشه‌ورز مدارس در زمینه فضای مجازی

گروه جامعه ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برپایی موفقیت‌آمیز دومین گردهمایی حضوری اعضای هیئت اندیشه‌ورز فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز مدارس سراسر کشور در مشهد مقدس خبر داد و گفت: هیئت اندیشه‌ورز فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز بازوی فکری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرروش هستند.

دومین گردهمایی هیئت‌های اندیشه‌ورز مدارس در مشهد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز این وزارتخانه با اشاره به شکل‌گیری و برگزاری جلسات متعدد هیئت اندیشه‌ورز فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز مدارس اظهار کرد: فعالیت‌های اجرایی در سه حوزه قرآن، عترت و نماز در مدارس، در اتاق فکری شکل می‌گیرد که آن را هیئت‌های اندیشه‌ورز می‌نامیم؛ بدین ترتیب تمام برنامه‌ها زیر نظر اساتید و کارشناسان حوزه آموزش و پرورش از سطح مدرسه تا استان از سراسر کشور تدوین می‌‌شود.

وی هیئت اندیشه‌ورز فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز را بازوی فکری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرروش در تأمین برنامه‌ها دانست و گفت: این هیئت متشکل از مربیان، معلمان، مدیران مدارس، مدیران مراکز دارالقرآن، کارشناسان قرآن، عترت و نماز و روسای ادارات قرآن، عترت و نماز و اساتید صاحب تجربه در امور دینی و قرآنی است که اقتضائات دانش‌آموزی را نیز می‌شناسند و فارغ از مسائل اجرایی به صورت فکری به کمک آموزش و پرورش می‌آیند.

مسیب‌زاده با بیان اینکه هیئت اندیشه‌ورز فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز مدارس طی دو سال گذشته تأسیس و به فعالیت پرداخته است، عنوان کرد: در حوزه قرآن چنین اتاق فکری در وزارت خانه وجود داشت اما طی دو سال گذشته گسترش پیدا کرد و حوزه‌های عترت و نماز را نیز در برگرفت.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به فعالیت این هیئت طی روزهای جمعه در بستر فضای مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی و تبادل اندیشه به صورت گروهی و آنلاین پرداخت و گفت: دومین گردهمایی حضوری اعضای هیئت اندیشه‌ورز فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز مدارس سراسر کشور با رویکرد جمع‌بندی مصوبات چهل جلسه برگزار شد و بحث و تبادل نظر در رابطه با جلسات پیش در مشهد مقدس و به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه از دی ماه 1396 تا کنون 40 جلسه مجازی با حضور اعضای هیئت برگزار شده است، افزود: تمام طرح‌ها و فعالیت‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با همفکری اعضای این هیئت و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران تصمیم‌گیری و تدوین می‌شود. برای مثال نامه طرح حفظ جزء 30، راه‌اندازی و پخش برنامه «زنگ آسمانی» از رادیو قرآن از جمله مصوبات و خروجی های این جلسات بوده است.

انتهای پیام

captcha