دیدار مدیران پژوهشکده عروةالوثقی با آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی
کد خبر: 3781975
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

دیدار مدیران پژوهشکده عروةالوثقی با آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی

گروه دانشگاه ــ آیت‌الله‌‌العظمی صافی گلپایگانی در دیدار رئیس و مدیران پژوهشکده بین‌المللی عروةالوثقی گفت: صدور معارف اهل بیت(ع) به خارج از مرزهای ایران و معرفی اسلام ناب به جهانیان ضروری است.

دیدار مدیران پژوهشکده عروةالوثقی با آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بین‌المللی عروةالوثقی؛ آیت‌الله‌‌العظمی صافی گلپایگانی در جمع رئیس و مدیران این پژوهشکده گفت: قدر فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی خود را بدانید و از این منظر که توفیقات الهی شامل حال شما شده است، در این مسیر گام بردارید.

این مرجع تقلید جهان اسلام پس از استماع گزارش ریاست پژوهشکده با اشاره به اینکه حرکت اسلامی در کشورهای مختلف آغاز شده است، بیان داشت: در میان جوامع بشری و پیروان ادیان الهی، منصفان زیادی وجود دارند که با شنیدن کلام حق آن را با جان و دل بپذیرند.

ایشان به ضرورت موضوع صدور معارف اهل بیت(ع) به خارج از مرزهای ایران و معرفی اسلام واقعی به جهانیان تأکید کرد و افزود: این مساله مورد توجه حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی قرار داشت و از اهمیت والایی برخوردار است که ما بتوانیم این شناخت و معرفت به دین مبین اسلام را در سراسر عالم توزیع و ترویج کنیم. امیدوارم در تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) بتوانید افراد زیادی را با معارف ناب اسلامی آشنا کنید.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله مختاری، رئیس پژوهشکده عروةالوثقی ضمن تشکر از وقتی که در اختیار مدیران پژوهشکده بین‌المللی عروةالوثقی قرار گرفت به تشریح عملکرد پژوهشکده در طول سال‌های فعالیت پرداخت.

وی گفت: با عنایت الهی کارگروه‌های علمی در موضوعات فقه، اصول فقه، فلسفه و کلام اسلامی و مطالعات بین‌الملل در پژوهشکده عروةالوثقی شکل گرفته است که مدیران این گروه‌ها در کنار فضل حوزوی و دانشگاهی به زبان‌های روز دنیا نیز مسلط هستند. یکی از فعالیت های چندین ساله این پژوهشکده دائرةالمعارف اسلام به زبان انگلیسی برای سنین نوجوان است که تا چند ماه آینده از چاپ خارج می گردد. دائرةالمعارف اسلام در حدود 400 مدخل آماده شده است که با طراحی منحصر به فردی عرضه خواهد شد.

آیت‌الله مختاری ضمن بیان اهداف موسسه یادآوری کرد: به لطف الهی این پژوهشکده به همت پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی توانسته است چندین کتاب با موضوعات مورد نیاز جوامع غربی به زبان انگلیسی و عربی تدوین نماید که از آن جمله می توان به کتاب‌هایی با عناوین «شبیه‌سازی از منظر فقه شیعه»، «جهانی‌سازی از منظر فقه شیعه»، «تقابل علم و دین و زبان دین» و... اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha