عاشورا و مهدویت دو مبنای اصلی انقلاب اسلامی هستند/ دشمن از ریشه‌های فکری ملت غافل‌ است
کد خبر: 3781993
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت؛

عاشورا و مهدویت دو مبنای اصلی انقلاب اسلامی هستند/ دشمن از ریشه‌های فکری ملت غافل‌ است

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد حوزه علمیه و کارشناس مرکز تخصصی مهدویت گفت: دو مبنا و شاکله اصلی انقلاب اسلامی که از سال 42 شکل گرفت، بحث قیام امام حسین(ع) و عاشورای حسینی و مسئله مهدویت بود که از سوی تحلیل‌گران غربی نیز نسبت به آن اذعان داشتند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شهبازیان طی سخنانی در نشست علمی «چرایی تقابل غرب با مهدویت پس از انقلاب اسلامی» که به همت پ‍ژوهشگاه بین‌المللی المصطفی برگزار شده بود، اظهار کرد: کارشناسان و صاحب‌نظران غربی بر این باورند که بی‌اثر بودن انواع تهدیدهای نظامی، اقتصادی، سیاسی بر علیه جمهوری اسلامی بدون در نظر گفتن ریشه‌های فکری انقلاب اسلامی راه به جایی نخواهد برد و منجر به شکست است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: مستندهای متعددی درباره مبانی فکری انقلاب اسلامی ساخته شده که بیان‌گر پیوند مردم ایران از طیف‌های مختلف با امام حسین(ع) و مهدویت است.

وی با اشاره به این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قیام امام حسین(ع) و مهدویت، دو مبانی انقلاب اسلامی بود که مورد توجه جدی تحلیل‌گران غربی واقع شد، خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌های متعدد منابع غربی، مبانی دینی و معنوی در ایران غلبه دارد و برای فائق شدن بر آن باید با این مبانی آشنا شد.

شهبازیان ادامه داد: با توجه به این حقایق، دشمنان جمهوری اسلامی ایران، به منظور تخریب فرهنگ مهدویت اقدامات متعددی در دستور کار قرار داده‌اند که از آنها می‌توان به پررنگ نمودن برخی مسائل حاشیه‌ای و خرافی، توهین و تمسخر مبانی مذهبی و معرفی برخی از گروه‌های انحرافی به عنوان پیروان واقعی مهدویت اشاره کرد.

وی در ادامه، با معرفی برخی آثار تولید شده غربی در زمینه پیوند انقلاب اسلامی و مهدویت، یادآور شد: امروز در فضای رسانه‌ای، هجمه گسترده‌ای ضد مهدویت صورت می‌گیرد و اندیشمندان و فعالان عرصه رسانه‌ای و مجازی موظف هستند با هوشیاری کامل در این میدان مهم حاضر باشند.

انتهای پیام

captcha