یادمان شهدای گمنام ماسوله با بافت این شهرک تاریخی همخوانی داشته باشد
کد خبر: 3781994
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

یادمان شهدای گمنام ماسوله با بافت این شهرک تاریخی همخوانی داشته باشد

گروه اجتماعی - بایرامی با اشاره به اهمیت حضور شهدای گمنام در ماسوله با توجه به ظرفیت و گردشگرپذیر بودن این شهرک تاریخی، تصریح ‌کرد: یادمان شهدای گمنام این منطقه باید با بافت این شهرک تاریخی همخوانی داشته باشد.

به گزارس ایکنا از گیلان، محمود قاسم نژاد، فرماندار شهرستان فومن امروز، 26 دی ماه در جلسه ساماندهی وضعیت یادمان شهدای گمنام شهرک تاریخی ماسوله، با اشاره به نقش و جایگاه شهدا در جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت مزار شهدای گمنام شهرک تاریخی ماسوله باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برای ساماندهی وضعیت مزار شهدا اعتباراتی اختصاص یافته است، افزود: امسال نیز در کمیته برنامه‌ریزی 50 میلیون تومان به این موضوع اختصاص یافت.

سرهنگ عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز، با بیان اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به دشمن اجازه تجاوز به یک وجب از خاک ایران را ندادند، تصریح کرد: نقش گیلانیان در این میان بیش از سایر نقاط کشور بود و به جرات می توان گفت بخش اعظمی از گیلانیان به صورت مستقیم در جنگ درگیر بودند.

وی با اشاره به اینکه 97 هزار رزمنده گیلانی در جنگ تحمیلی حضور داشتند، گفت: استان گیلان هشت هزار شهید، بیش از 22 هزار جانباز و 2 هزار و 600 آزاده به این انقلاب تقدیم کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان آمار مذکور را نشان‌دهنده حضور پرشور و انقلابی مردم گیلان در هشت سال دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: امروز اگر نمادهای دفاع مقدس در هر منطقه‌ای ایجاد شود نشان دهنده قدرت، غیرت، همیت و ایثار مردم همان منطقه و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس است.

بایرامی با اشاره به اهمیت حضور شهدای گمنام در ماسوله با توجه به ظرفیت و گردشگرپذیر بودن این شهرک تاریخی، تصریح ‌کرد: در زمینه ساماندهی این قبور متبرک مسئولان شهرستان فومن و شهرک تاریخی ماسوله متولی امر بوده و ما نیز معتقدیم که نباید بافت تاریخی این شهرک دستخوش تغییر شود، بلکه یادمان شهدای گمنام این منطقه باید با بافت این شهرک تاریخی همخوانی داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم تهیه طرحی قابل قبول با سلایق محلی، ملی، مذهبی و ارزش‌های دفاع مقدس و در خور شان شهدای گمنام، خاطرنشان کرد: امیدواریم طرحی تهیه و اجرایی کنیم که به نمادی ملی و مذهبی و همچنین گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام

captcha