اجرای 6 طرح ملی و استانی حوزه بانوان در کردستان
کد خبر: 3781998
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶

اجرای 6 طرح ملی و استانی حوزه بانوان در کردستان

گروه اجتماعی- مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان کردستان از اجرای شش طرح ملی و استانی این حوزه در واحدهای اداری و آموزشی استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، لیلا حیدری، مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان امروز، 26 دی ماه در نشست شورای معاونان اداره کل اظهار کرد: از مجموع طرح‌ها، چهار طرح ملی از طریق دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و دو طرح استانی نیز با همکاری استانداری کردستان توسط مشاور امور بانوان ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان اجرایی می‌شود.
وی طرح ملی تقویت مهارت‌های گفتگو و ارتباط طرح ملی «گفتگو» را یکی از طرح‌های ملی ذکر کرد و افزود: این طرح در چهار سطح دانش‌آموزان با همسالان، خانواده ، مدرسه و جامعه در مدارس متوسطه اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود.
حیدری بیان کرد: اهمیت این طرح بدان جهت است که ارتباطات در جامعه کاهش چشم گیری پیدا کرده و این شکاف باعث افزایش آسیب‌های زیادی شده است.
وی طرح ملی بهبود بخشی و مدیریت سلامت دختران، «طرح بشری» را دومین طرح ملی ابلاغ شده ذکر و اعلام کرد: این طرح با هدف ارائه آموزش‌های تخصصی سلامت جسمی، روحی و روانی بلوغ دختران با حضور کارشناسان بهداشت و در دو سطح آموزش به دانش‌آموزان و اولیا برگزار می‌گردد و در همین راستا با حمایت مسئولین استان و تخصیص اعتبار، بسته‌های آموزشی، بهداشتی و البسه گرم تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.
مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان گفت: طرح ملی آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم سومین طرح ملی است که با ارائه کتاب جدید التالیف آموزش حقوق شهروندی برگزار می‌شود.
وی در ادامه این نشست طرح ملی توانمند سازی و دانش افزایی فرهنگیان خواهر و برادر را چهارمین طرح ملی عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی برای داشتن خانواده‌های متعالی و با تاکید بر آموزش‌های فرزند پروری اجرا می‌شود.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار می‌شود‌.
وی در پایان یادآور شد: طرح خود مراقبتی در راستای حقوق کودک در مناطق محروم و حاشیه و برگزاری کارگاه آموزش سلامت جسمانی، عاطفی و روانی بلوغ دختران دو طرح مذکور است.
انتهای پیام

captcha