دومین جشنواره تئاتر زندانیان با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد
کد خبر: 3782002
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲

دومین جشنواره تئاتر زندانیان با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد

گروه فرهنگی- دومین جشنواره تئاتر زندانیان استان کردستان با حضور 16 گروه تئاتر از مراکز اصلاحی و تربیتی سطح این استان پس از سه روز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان کردستان در مراسم اختتامیه این جشنواره با تشکر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این محفل هنری، اظهار کرد: در اولین جشنواره تئاتر زندانیان استان سال گذشته 10 گروه تئاتر در این جشنواره شرکت کردند که امسال به دلیل استقبال خوب زندانیان به 16 گروه رسید.
وی هدف متعالی از جشنواره تئاتر زندانیان را اصلاح و تغییر نگرش در مددجویان دانست و افزود: تئاتر زندان، فرصتی مغتنم برای تمام کسانی است که می خواهند به زندگی نگاهی نو داشته باشند و به این ترتیب با به اشتراک گذاشتن احساسات و افکار خود، به زندگی نگاهی نو پیدا کرده و به گونه ای دیگر وارد جامعه شده و زندگی سعادتمندانه ای را دنبال کنند.
مدیرکل زندان‌های کردستان با تأکید بر این موضوع که دیدگاه نظام اسلامی نسبت به پدیده جرم و مجرم با سایر جوامع و نظام‌های حاکمیتی متفاوت است، بیان کرد: دیدگاه نظام اسلامی نسبت به زندانی و خانواده وی نگاهی توأم با کرامت و رعایت حقوق شهروندی بوده که این موضوع حتی در قانون اساسی نیز پیش بینی شده است.
وی هدف از مجازات حبس در نظام زندان‌بانی اسلامی را اصلاح و تربیت فرد مجرم دانست و عنوان کرد: در این راستا سازمان زندان‌ها، اقدامات و برنامه‌های مدونی را در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، ورزشی، فنی و حرفه‌ای، مشاوره‌ای و ... تدوین کرده و با بومی سازی هریک از این برنامه‌ها بر اساس مناطق مختلف کشور، اجرایی می‌کند.
ابراهیمی با اشاره به ساخت و سازهای در دست اقدام در زندان مرکزی سنندج یادآور شد: امیدواریم تا با پایان یافتن این ساخت و سازها که 90 درصد آن به پایان رسیده است، شاهد افزایش فضاهای لازم جهت اجرای هرچه بهتر و باکیفیت‌تر برنامه‌های اصلاحی و تربیتی بالاخص در حوزه فعالیت‌های هنری در این مجموعه باشیم.
نکته قابل توجه این جشنواره، حضور رزیتا غفاری هنرمند محبوب عرصه تئاتر و سینمای کشور در مراسم اختتامیه این بود که با حضور خود رنگ و بوی خاصی را به این محفل هنری داد.
یادآور می‌شود؛ مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از هنرمندان عرصه تئاتر استان در سالن آمفی تئاتر زندان مرکزی سنندج برگزار شد، از نفرات برتر این جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود قدردانی به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha