لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه(س) در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر
کد خبر: 3782010
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱

لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه(س) در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر

گروه سیاست و اقتصاد - سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مرکزی بر لزوم رعایت الگوهای اسلامی با توجه به تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه تأکید کرد و افزود: قصور دستگاه‌ها در عدم اجرای برنامه‌های ویژه در ایام‌الله دهه فجر پذیرفته نیست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سعید فرخی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مرکزی، شامگاه روز گذشته، ۲۶ دی‌ماه در جلسه راهبری دهه فجر که در استانداری برگزار شد گفت: طرح‌های عمرانی اقتصادی در دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۲۱۶۸ میلیارد تومان در شهرهای استان به بهره‌برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنان آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: ۷۹۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۸۳۴ میلیارد تومان عمرانی و مابقی طرح‌ها اقتصادی هستند، با توجه به اینکه تعدادی از دستگاه‌های اجرایی تاکنون طرح‌های عمرانی اقتصادی خود را به دبیرخانه ستاد دهه فجر اعلام نکردند با دریافت همه برنامه‌ها احتمال افزایش وجود دارد.
فرخی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های اقتصادی استان نشان از امید مردم به آینده برای توسعه همه‌جانبه کشور دارد اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی تا اول بهمن فرصت دارند طرح‌های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی را با قید زمان و مکان به دبیرخانه ستاد دهه فجر اعلام کنند.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری بابیان این نکته که دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تامین منابع مالی مورد‌نیاز طرح‌ها اقدام کرده و اجرای طرح نباید منوط به تامین منابع مالی باشد گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله دستگاه اجرایی استان یکی از برنامه‌های در دستور کار است. این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۷ بهمن در اراک برپاست برای همه دستگاه‌های استان غرفه لحاظ شده است، این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقمندان است.
وی بر لزوم رعایت الگوهای اسلامی با توجه به تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه تأکید کرد و افزود: قصور دستگاه‌ها در عدم اجرای برنامه‌های ویژه در ایام‌الله دهه فجر پذیرفته نیست، برنامه‌ها طوری برنامه‌ریزی شود تا به همه آن‌ها برسید، زمان را درست اعلام کنید زیرا امکان جا‌به‌جایی برنامه‌ها وجود ندارد.
حجت‌الاسلام عباس هاشمی، دبیر ستاد دهه فجر استان مرکزی نیز در ادامه گفت: امسال تاکنون ۳۵۰۰ طرح برای اجرا به ستاد اعلام شده است، برخی از برنامه‌ها استانی و برخی ملی است؛ اجرای برنامه‌های قرآنی کمیته قرآن آغاز شده و تا پایان سال ادامه‌ دارد.
وی بر لزوم توجه به محتویات برنامه‌ها تأکید کرد و افزود: ترویج و نشر گفتمان انقلاب اسلامی از جمله محورهایی است که نباید غفلت کرد، زنگ انقلاب امسال با توجه به تقارن ۱۲ بهمن با جمعه ۱۳بهمن در مدارس نواخته می‌شود.
حجت الاسلام هاشمی گفت: اجرای سرود یک‌هزار نفری همزمان با سراسر کشور، نواخته شدن ناقوس کلیسای مسروپ، گلباران گلزار شهدا، افتتاح پروژه‌ها و طرح‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی قرآنی و هنری بخش دیگر از برنامه‌هاست که در موعد مقرر اطلاع‌رسانی می‌شود.
انتهای پیام

captcha