اصحاب رسانه، مهندسی گفتار داشته باشند
کد خبر: 3782029
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

اصحاب رسانه، مهندسی گفتار داشته باشند

گروه اجتماعی-نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: ما باید حقوق مردم را زمانی که با هم تعارض می‌کنند، به عنوان اصحاب رسانه، تشخیص دهیم که چگونه در این مساله ورود کنیم و در واقع اصحاب رسانه باید مهندسی گفتار داشته باشند.

اصحاب رسانه، مهندسی گفتار داشته باشند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، صبح امروز، 27 دی ماه، در کلاس درس اخلاق رسانه که با حضور اصحاب رسانه در محل دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، بیان کرد: در دین مقدس اسلام، خداوند غیر از اینکه خود شاهد اعمال ما بوده و برای روز قیامت حفظ می‌کنند تا براساس آن حسابرسی کنند، شاهدان و مامورانی را نیز مکلف کرده تا اعمال ما را ثبت کرده و برای روز قیامت نگهدارند.
وی با اشاره به اینکه خداوند مامورانی را مکلف کرده تا اعمال ما را دیده و ثبت کنند، خاطرنشان کرد: یکی از این شاهدان و گواهان اعمال، فرشتگان الهی هستند که خداوند برای هر شخصی، فرشتگانی را مشخص نموده که همواره در کنار انسان بوده و اعمال او را ثبت می‌کنند، این فرشتگان هم علم داشته و هم کتابت می‌کنند و از نیت ما نیز خبر دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: اگر نیت خودنمایی باشد، عمل بد خواهد بود و اگر نیت خدایی باشد، عمل نیز پسندیده و خوب خواهد بود، آنچه عمل را خوب و بد می‌کند، نیت و هدف آن بوده و ظاهر عمل نمی‌تواند گویای نیت آن عمل باشد.
وی افزود: اعمال ما مختلف هستند، اما ما باید به این توجه داشته باشیم که گفتار ما نیز از عمل ما محسوب می‌شود و روز قیامت با همین عمل، انسان را محاسبه خواهند کرد، در روایتی از امیرالمومنین آمده است که که هرکس بداند کلامش از عمل او محسوب می‌شود، کمتر سخن خواهد گفت، مگر در جایی که کلام او واقع مفید بوده و به ضررش نباشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: ما به عنوان اصحاب رسانه، باید بدانیم خبرنویسی ما نیز از اعمال ما محسوب شده و مامورانی این اعمال ما را ثبت می‌کنند و روز قیامت باید در قبال تمامی اعمال خود پاسخگو باشیم.
وی با اشاره به اینکه امروزه در دنیا شعار عمده در دنیای خبرنویسی این است که مردم حق دارند همه چیز را بدانند، تصریح کرد: ولی سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا واقعا مردم حق دارند همه چیز را بدانند و اینکه حق مردم فقط در دانستن محدود شده است و در بحث اخلاق رسانه، تحلیل این مساله بسیار اهمیت دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: یکی از مباحث بسیار مهم این است که ما باید حقوق مردم را زمانی که با هم تعارض می‌کنند، به عنوان اصحاب رسانه، تشخیص دهیم که چگونه در این مساله ورود کنیم، وقتی خبری را می‌خواهیم منتشر کنیم، باید آن را از هر نظر بررسی نموده و سپس اقدام به انتشار آن نماییم.
انتهای پیام

captcha