ریشه‌کنی افراط‌گرایی در مدارس دینی اولویت پاکستان است
کد خبر: 3782069
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
وزیر امور مذهبی پاکستان:

ریشه‌کنی افراط‌گرایی در مدارس دینی اولویت پاکستان است

وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: ریشه‌کن کردن افراط‌گرایی در مدارس دینی و برقراری نظام آموزشی یکسان در این مدارس از اولویت‌های دولت این کشور است.

به گزارش ایکنا؛ نورالحق‌ قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «فارس» گفت: پایان دادن به تعلیمات افراطی در مدارس دینی و برقراری نظام آموزشی یکسان در این مراکز را از اولویت‌های دولت پاکستان معرفی کرد.

وی افزود: در تلاش هستیم که تعلیمات دینی به نحوی باشد که سبب اتحاد و برادری بین مسلمانان شود، نه عامل فرقه‌گرایی و تعصب. دولت با تمام مدرسان و استادان مدارس دینی در ارتباط است تا به افراط‌گرایی در مدارس دینی پایان دهد.

وزیر امور مذهبی پاکستان اظهار کرد: خواهان نظام آموزشی تقریباً یکسان در مدارس دینی هستیم، اما برخی علمای بزرگ و مدارس دینی معتبر با این موضوع مخالف هستند.

وی افزود: وفاق‌المدارس (مدیریت مدرسه‌های دینی در پاکستان) اطمینان داده است که در زمینه ریشه‌کن کردن افراط‌گرایی همکاری خواهد کرد. دولت به دنبال این است که هیچ مدرسه دینی و فرقه‌ای، تعلیمات افراطی را رواج ندهد.

قادری گفت: به دنبال این هستیم که همه با پیروی از تعلیمات حقیقی پیامبر اسلام (ص) به ریسمان الهی چنگ بزنیم و به معنای واقعی مانند برادر مسلمان در کنار یکدیگر زندگی کنیم. تعلیمات درست دینی که برگرفته از قرآن و حدیث است به هیچ وجه افراط‌گرایی را نمی‌پذیرد.

وی اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که مدارس دینی پاکستان به جای افراط‌گرایی روی اشتراکات دینی متمرکز شوند و وحدت، همچنین یکپارچگی را که موجب امنیت پایدار در کشور می‌شود تبلیغ کنند.

گفتنی است، در حال حاضر حدود 10 هزار مدرسه دینی در سراسر پاکستان وجود دارد که گفته می‌شود احساسات فرقه‌گرایی را در میان طلاب تقویت می‌کند.

انتهای پیام

captcha