هزینه ۸,۲ میلیارد تومانی برای تامین مسکن مددجویان کردستانی
کد خبر: 3782136
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

هزینه ۸,۲ میلیارد تومانی برای تامین مسکن مددجویان کردستانی

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از هزینه کرد هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت، خرید و تعمیر مسکن مددجویان این نهاد در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد.

محمد رسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه این نهاد در ۹ ماهه نخست امسال ۲۰۸ خانوار تحت حمایت این نهاد را صاحب مسکن کرده است، اظهار کرد: برای این تعداد واحد مسکونی شش میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه از این مبلغ چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد پرداخت شده است، افزود: همچنین یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان از محل کمک مستقیم خیران و ۶۶۰ میلیون تومان نیز از محل زکات پرداختی نیکوکاران تأمین شده است.
شیخی‌زاده با اشاره به اینکه از تعداد واحد های مسکونی تامین شده ۱۴۰ واحد مربوط به مددجویان شهری و ۶۸ واحد نیز برای مددجویان روستایی بوده است، بیان کرد: همچنین برای کمک به تعمیر و بازسازی۵۶۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد این استان دو میلیارد تومان در ۹ ماهه نخست امسال پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: برای خرید، ساخت و تعمیرات مسکن مددجویان این استان هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ۹ ماهه نخست امسال هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه سرانه کمک به مسکن مددجویان شهری تا سقف ۳۰ میلیون تومان و مددجویان روستایی تا سقف ۲۵ میلیون تومان است، گفت: اولویت ساخت و یا خرید مسکن، برای خانوارهای ایتام و بی سرپرست و خانوارهای ۳ نفره و به بالا است.
وی با اشاره به طرح مشارکتی و تفاهم نامه بین این نهاد و سپاه کردستان، یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه هزار واحد مسکن برای مددجویان روستایی ساخته می شود و برای هر واحد ۳۵ میلیون تومان بلاعوض کمک شده که در دهه مبارک فجر ۱۳۰ واحد آن تحویل مددجویان می‌شود.
انتهای پیام

captcha