ذات افرادی که رهبر می‌شوند، بزرگ است
کد خبر: 3782151
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
رحیمی جهان آبادی با اشاره به کتاب «بر تبعید»:

ذات افرادی که رهبر می‌شوند، بزرگ است

گروه فرهنگی - نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که رهبر و بزرگ می‌شوند، شرایط اجتماعی و طبیعی نیست که آن‌ها را به این سمت سوق می‌دهد بلکه ذات این افراد بزرگ است. افرادی که بزرگ و رهبر شدند، شخصیت های خاصی هستند. دید، عزت نفس و قدرت روحی و معنوی آن‌ها با افراد معمولی متفاوت‌تر است.

ذات افرادی که رهبر می‌شوند، بزرگ استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی جلیل رحیمی جهان آبادی امروز در اولین نشست کتاب‌خوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی با عنوان کتاب‌خوان بهارستان در مجتمع آفتاب ولایت اظهار کرد: مشکل اساسی ما این است که در زندگی روزمره زمین‌گیر شده‌ایم. ما 10 پیش سال وقت بیشتری برای اطرافیان خود داشتیم اما هرچه زمان می‌گذرد، گرفتارتر می‌شویم و شرایط جامعه و زندگی به گونه‌ای می‌شود که بسیاری از فرصت‌ها را در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه کتابی که برای معرفی در این نشست در نظر گرفتم، یکی از بی‌نظیرترین آثاری بوده که در این زمینه نوشته شده و مجموعه‌ای از خاطرات خانمی به نام «مارلو مورگان» تحت عنوان «گم‌گشته» است، عنوان کرد: ایشان یک فعال در زمینه‌های زیست‌ محیطی است که از طرف یک قبیله در استرالیا برای سخنرانی دعوت و بعد از آن با شرایطی مواجه می‌شود. به قبیله‌ای می‌رود که اولین خواسته آن‌ها این است که باید تمام تعلقات خود را اینجا بگذاری و او یک سفر عرفانی بی‌بدیل را تجربه می‌کند.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: کتاب گم‌گشته یکی از بی‌بدیل‌ترین کتاب‌ها بوده که ورق به ورق و خط به خط این کتاب زندگی خود ماست. این کتاب به ما این تذکر و هشدار را می‌دهد که چقدر غرق شدیم و خودمان را محدود کردیم. این کتاب یکی از کتاب‌های بی‌بدیلی بود که می‌تواند به زندگی گرفتار امروز ما کمک زیادی کند و دید ما را نسبت به طبیعت، زندگی، رابطه ما با کائنات، هستی و خداوند و شکرگزاری مدام تغییر دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: این فرد متوجه می‌شود که در طول عمر، خود را محدود کرده و در قید و بند بوده است، به این نتیجه می‌رسد که کره زمین متعلق به ما است و هر رفتار و کرداری در این کاینات و کره خاکی به ما، سرنوشت و فرزندانمان بر می‌گردد. آشتی با محیط زیست، بازگشت به خویشتن و آزادی از قید و بند زندگی مادی و سراسر گرفتاری ما در این کتاب قابل مشاهده است. این انسان زمانی که وارد می‌شود با زمانی که خارج می‌شود، یکسان نیست. بیش از یک میلیون نسخه این کتاب به فروش رفته است.

وی بیان کرد: کتاب «بازجویی از صدام حسین» که توسط دستگاه امنیتی آمریکا منتشر شده، نوشته «جان نیکسون» و یکی از کتاب‌های پیشنهادی دیگر است. این کتاب از این نظر مهم است که شخصیت صدام حسین که جنگ را به ما تحمیل کرد را در غل و زنجیر و بدون سانسور می‌بیند. آرزوها، کینه‌ها، بغض و محبت او نسبت به برخی افراد مشاهده می‌شود. تمام روزها و لحظاتی که صدام حسین دستگیر و تمام کارهایی که انجام شده، بخش به بخش شرح داده می‌شود. البته بخشی از مباحث را سانسور کرده‌اند.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به کتاب «بر تبعید» در خصوص خاطرات 285 روزی که مقام معظم رهبری در جیرفت و ایران‌شهر بوده است، تصریح کرد: توصیه می‌کنم که حتما این کتاب را بخوانید. در این کتاب 285 روز همراه مقام معظم رهبری هستید. البته نه مقام معظم رهبری بلکه آقای سید علی خامنه‌ای که دستگیر شده است. پیام کتاب این بود که افرادی که رهبر و بزرگ می‌شوند، شرایط اجتماعی و طبیعی نیست که آن‌ها را به این سمت سوق می‌دهد بلکه ذات این افراد بزرگ است.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: در این کتاب شخصیت آقای خامنه‌ای در تبعید در سیستان و بلوچستان مشاهده می‌شود که اگر رهبر هم نبود، می‌توانست بی‌بدیل‌ترین فرد باشد که این امر به دلیل عزت نفس و شخصیت بی‌بدیع ایشان است.

وی اضافه کرد: کتاب بر تبعید شخصیت مقام معظم رهبری را نه به عنوان یک شخصیت رسمی، رهبری نظام و چهره سیاسی بلکه به عنوان یک مبارز روحانی و فردی که احساس مسئولیت و دِین به جامعه دارد، بیان می‌کند. این کتاب درس‎های بسیاری دارد. افرادی که بزرگ و رهبر شدند، شخصیت های خاصی هستند و دید، عزت نفس و قدرت روحی و معنوی آن‌ها با افراد معمولی متفاوت‌تر است.

برای حفظ نظام گفتمان انقلاب را معرفی کنیم
در ادامه این نشست حسین مقصودی اظهار کرد: من خط قرمزی به نام مردم و ولایت دارم، اینکه اول نام مردم را بیان می‌کنم به دلیل جمهوریت جمهوری اسلامی است، اگر ما مردم را نداشته باشیم، نظام، انقلاب و ولایت را نیز نخواهیم داشت.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: بالاترین کاری که انجام می‌دهیم، حفظ نظام بوده که یکی از کارهایی که باید در این راستا انجام دهیم، معرفی گفتمان انقلاب است. بسیاری از ما قبل از انقلاب را ندیدیم، جوانان امروز ما انقلاب را ندیدند، فضای مجازی بر گفتمان انقلاب قالب شده زیرا افرادی که می‌خواهند انقلاب را معرفی کنند، آشنایی کامل با انقلاب ندارند و یا جزو 30 میلیون اول جمعیت انقلاب هستند. حدود 70 درصد امروز جمعیت ما انقلاب را ندیدند اما افرادی که امروز انقلاب را معرفی می‌کنند، کسانی هستند که سلایق این 70 درصد را نمی‌دانند.

مقصودی با بیان اینکه امروز مردم نه به انقلاب بلکه به نماینده بی‌اعتماد شده‌اند، عنوان کرد: باید گفتمان انقلاب را معرفی کنیم، نباید هزینه نماییم، بلکه باید سرمایه‌گذاری انجام دهیم. من به عنوان یک فعال فرهنگی به شدت در کارهای فرهنگی سرمایه‌گذاری و از آن دفاع می‌کردم. من به اندازه نمایندگان ۴۰ سال انقلاب در خراسان، کتاب به سبزوار آوردم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب»، گفت: این کتاب در راستای صحبت‌های من است که اگر می‌خواهیم نظام را حفظ کنیم، باید انقلاب را معرفی نماییم. در کنار اینکه انقلاب اتفاقی در دهه فجر 57 بود، باید بومی‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه این کتاب خاطرات انقلاب را قبل از دهه فجر ۵۷ در سبزوار بیان کرده است، تصریح کرد: شروع تالیف کتاب از سال ۸۸ است. طی دو تا سه روز، ۴۰۰ ساعت مصاحبه انجام شد که بعد از آن نیز یک فیلم نیم ساعته از یک عکاس سبزواری پیدا شد که مستندی از راهپیمایی‌ها و تظاهرات بود.

مقصودی بیان کرد: اگر می‌خواهیم گفتمان انقلاب را مطرح کنیم، باید ببینیم که چقدر از دل صحبت می‌شود و درست است. ما گفتمان انقلاب را در سبزوار بومی‌سازی کردیم. برخی از بچه‌های ما در شهرستان‌ها سهم خود از گفتمان انقلاب را نمی‌دانند. در واقع در آن‌ها خودباوری ایجاد نشده که باید آن را ایجاد کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کتاب تاریخ شفاهی انقلاب سبزوار است. ما تاکید می‌کنیم که هر کس در شهرستان خود تاریخ خود را مانند این کتاب جمع‌بندی کرده، سهم خود را مشخص نماید و به جوانان معرفی و خودباوری ایجاد کند. نباید نگاه و گفتمان ما به انقلاب گفتمان کلیشه‌ای باشد.

انتهای پیام

captcha