مصلحت ما در مخالفت با دشمنان است
کد خبر: 3782158
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

مصلحت ما در مخالفت با دشمنان است

گروه اجتماعی ــ عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به منویات امام راحل بیان کرد: مصلحت ما در مخالفت با دشمنان است.

مصلحت ما در مخالفت با دشمنان استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‎الاسلام قاسم روانبخش امروز 27 دی ماه در نشست خبری مرتبط به کنوانسیون پالرمو در مرکز خبر حوزه گفت: یکی از تاکیدات مهم امام راحل، توجه دادن به مردم و نخبگان و مسئولان نسبت به دشمنی و کینه دشمنان است.

وی افزود: این نکته با مراجع به تاریخ انقلاب کاملا قابل رویت است زیرا آمریکایی ها و اردوگاه غربی در چهل سال دوران انقلاب نشان دادند دشمن هستند و در هر شرایط و فرصتی به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران می باشند؛ یکی دیگر از تاکیدات امام راحل آن بود که می فرمودند که ببینید دشمن چه می خواهد، دقیقا با او مخالفت کنید.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: امام به ما تفهیم کردند مصلحت شما در مخالفت با دشمن است؛ امام علی علیه السلام فرمودند: کسی که از دشمنانش طلب خیر کند حتما نادان است؛ تجربه تاریخی ما نشان می‎دهد که هرکجا به دشمن اعتماد نموده و فکر کردیم که با نزدیکی به دشمن مشکل حل می شود، مشکلات حل نشده است.

وی تصریح کرد: تجربه مذاکرات ما از جمله مذاکرات الجزایر و مذاکره با آمریکایی ها در موضوع گروگان ها و مذاکرات افغانستان و آخرین مورد آن یعنی برجام به ما ثابت کرد که مذاکرات برای ما نتیجه ای در بر ندارد.

روانبخش اظهارکرد: مردم ما هنوز فراموش نکرده اند که در موضوع برجام چه وعده ها و وعیدهایی به مردم داده شد؛ حتی بیان شد که تمام مشکلات و حتی آب آشامیدنی کشور حل شود و باغ گلابی و سیب درست شده و خورشید تابان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اما اعتماد نابجا به دشمن، سبب پاره شدن برجام و پرتاب آب دهان مشاور ترامپ به برجام بوده و تحریم ها هم به مراتب بیشتر از قبل برجام شده است؛ اعتماد به اروپایی ها نیز از دیگر اعتمادهای تلخ بوده که بیش از هشت ماه است که منتظر اروپاییان هستیم؛ اما شاهد افزایش تحریم‎ها بوده ایم.

انتهای پیام

captcha