اجرای مدل غربی در آپارتمان سازی ، منجر به آرامش خانواده نمی شود
کد خبر: 3782202
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

اجرای مدل غربی در آپارتمان سازی ، منجر به آرامش خانواده نمی شود

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: اجرای مدل غربی در آپارتمان سازی و طراحی داخل منزل ، باعث آرامش خانواده ها نمی شود.

به گزارش ایکنا، حوزه نوشت: دکتر زهرا روح اللهی با بیان این که رشد زندگی آپارتمانی آن طور که باید و شاید با مولفه های سبک زندگی دینی تطابق ندارد، اظهار داشت: گرچه شاید به جهت جغرافیایی و اقتصادی ، زندگی در فضای آپارتمان ،دست کم در بین برخی از اقشار جامعه به نوعی اجتناب ناپذیر باشد، اما با این وجود می بایست یک بررسی دقیق انجام شود تا به این وسیله ضمن شناسایی آسیب های این نوع زندگی، کاری کرد که حتی الامکان این آسیب ها کمتر شود.

وی افزود: به ویژه یکی از مباحث بسیار مهم و کاربردی که لزوماً می بایست در ساخت آپارتمان ها مورد لحاظ قرار گیرد این است که در طراحی های داخلی این واحدها به مساله حریم زن و مرد نامحرم توجه شود.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: یکی از مشکلات جدی سبک زندگی جدید به خصوص در بسیاری از واحدهای آپارتمانی این است که متاسفانه چندان قابلیت تفکیک میان محرم و نامحرم در زمانی که مهمان به منزل می آید، وجود ندارد و لذا باید نخبگان و کارشناسان معماری ایرانی و اسلامی برای حل این مشکل چاره ای بیندیشند.

وی همچنین گفت: از سویی ما در وضعیت فعلی نه فقط مدل آپارتمان نشینی داریم، بلکه فراتر از آن متاسفانه مدل طراحی داخل خانه را نیز از فرهنگ غربی وارد زندگی مان نموده ایم و چه بسا اگر حداقل در طراحی داخلی به الزامات یک زندگی دینی توجه صورت گیرد، بسیاری از آسیب ها به تدریج رفع خواهد شد.

انتهای پیام

captcha