آیت‌الله «احسانبخش» عمر خود را صرف خدمت به اسلام و انقلاب کرد
کد خبر: 3782220
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

آیت‌الله «احسانبخش» عمر خود را صرف خدمت به اسلام و انقلاب کرد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل بنیاد شهید گیلان آیت‌الله احسانبخش را شهید انقلاب دانست و گفت: آیت‌الله احسانبخش، عالم و مجاهد بزرگ گیلانی است که عمر خودش را در خدمت اسلام و انقلاب گذاشت و در نهایت به مقام ایثارگری و سپس شهادت نائل آمد.

آیت الله احسانبخش عمر خودش را در خدمت اسلام و انقلاب گذاشتبه گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان شامگاه گذشته، 27 دی ماه با حضور در جمع نمازگزاران مسجد کاسه فروشان رشت، این مکان را یکی از پایگاه های مردمی دوران انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مسجد پایگاه شکل گیری انقلاب اسلامی است و انقلاب ما را با مسجد می‌شناسند.

وی افزود: مسجد نه تنها در شکل دهی مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی نقش مهمی را ایفا کرده‌اند، بلکه با بررسی عمر چهل ساله انقلاب شکوهمند اسلامی به ویژه هشت سال دفاع مقدس در خواهیم یافت که مسجد همواره محور روشنگری بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه وحدت امت اسلامی در مساجد معنا و مفهوم پیدا کرده است، گفت: مساجد همواره مرکز سازماندهی نیروهای مردمی برای انقلاب اسلامی ایران به شمار می آید که یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب ایران محسوب می شود.

این مقام مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله حاج صادق احسانبخش، نماینده فقید ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، خاطرنشان کرد: آیت الله احسانبخش، عالم و مجاهد بزرگ گیلانی است که عمر خودش را در خدمت اسلام و انقلاب گذاشت و در نهایت به مقام ایثارگری و سپس شهادت نائل آمد.

وی با اشاره به حضور آیت الله احسانبخش در مسجد کاسه فروشان رشت در دوران قبل از انقلاب و ایراد سخنرانی جهت تبیین نهضت اسلامی امام خمینی(ره) برای مردم، یادآور شد: خدمات آیت الله احسانبخش قبل و بعد از انقلاب بر کسی پوشیده نیست و ایشان همواره منشا اثر و خدمت برای استان و کشور بوده است.

پاکاری با بیان اینکه آیت الله احسانبخش قبل از انقلاب شکنجه زندان رژیم شاهنشاهی را تحمل کرد و بعد از انقلاب نیز مورد هجمه دشمنان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: ایشان جزو انقلابیون بود و لذا اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم باید به معرفی این شخصیت ربانی و مبارز برای نسل جدید بپردازیم.

وی آیت الله احسانبخش را شهید انقلاب دانست و عنوان کرد: در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره مجاهدت ها و خدمات ایشان برای جامعه برنامه های فرهنگی خوبی تدارک دیده شده که از جمله آن می توان به چاپ ماهنامه کشوری «شاهد یاران» اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha