فداكاری مردم، رمز مانایی انقلاب است/ حضرت زهرا(س)؛ حلقه وصل نبوت و امامت
کد خبر: 3782259
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹

فداكاری مردم، رمز مانایی انقلاب است/ حضرت زهرا(س)؛ حلقه وصل نبوت و امامت

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت شیراز مانایی و پایداری انقلاب اسلامی را به بركت انفاس قدسی امام، فداكاری مردم و امدادهای غیبی دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 28 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به فرارسیدن ایام دهه فجر و تقارن آن با ایام فاطمیه اشاره كرد و گفت:‌ در این ایام ضمن اینكه باید تلاش حداكثری برای تبیین دستاوردهای انقلاب داشته باشیم، حرمت ایام فاطمیه را نیز باید حفظ كنیم.
وی افزود: باید تلاش كنیم تا دستاوردهای انقلاب را در قالب اندیشه و تجربه دیروز و استفاده آن‌ها در امروز و امید به فردا تشریح كنیم تا مبادا حسرت دیروز را خورده و یا اتلاف امروز و ترس از فردا داشته باشیم.
مرادی با بیان اینكه امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر لزوم پررنگ كردن عدد 40 در تمام برنامه‌های بزرگداشت انقلاب تأكید كرد و گفت: در این ایام باید به اركان پیروزی انقلاب اسلامی اعم از مساجد، نقش امام و مردم و غیره بپردازیم.
امام جمعه موقت شیراز با یادآوری اینكه انقلاب اسلامی تنها انقلاب در جهان است كه به چهل سالگی رسیده است، گفت: مانایی و پایداری این انقلاب به بركت انفاس قدسی امام، فداكاری مردم و امدادهای غیبی است.
وی خواستار حفظ و گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل جدید شد و گفت: امروز دشمن تمام توان خود را برای مقابله با این انقلاب به كار گرفته است كه لزوم هوشیاری مردم و مسئولان را می‌طلبد.
مرادی با بیان اینكه امروز در شرایط جنگی تركیبی قرار داریم، گفت: جنگ رسانه‌ای، جنگ سایبری، جنگ نرم، جنگ سیاسی، جنگ روانی و دیپلماسی، جنگ نیابتی، جنگ اقتصادی و جنگ نامریی از جنگ‌هایی است که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.
امام جمعه موقت شیراز در ادامه سخنان خود ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سالروز شهادت بانوی دو عالم، گفت: حضرت زهرا(س) یك الگوی كامل و سرور تمام زنان عالم است.
وی با بیان اینكه حضرت زهرا(س) حلقه وصل نبوت و امامت است، گفت: اگر این بانوی دو عالم نبود، عاشورا و حتی امید به آینده حضرت امام زمان(عج) نیز نبود.
مرادی در ادامه مناقب حضرت زهرا(س) را برشمرد و گفت: ایشان یك الگوی تمام عیار در عفاف، پاكدامنی، همسرداری، تربیت فرزندان، ازدواج آسان و غیره برای تمام عالمیان است.
امام جمعه موقت شیراز در ادامه به وضعیت ازدواج جوانان در شرایط كنونی و تغییر ملاك‌های ازدواج اشاره كرد و گفت: چیزی كه امروز مشاهده می‌كنیم این است كه خانواده‌ها از ازدواج جوانانشان ترس دارند چرا كه الگوی حضرت زهرا(س) را برای آنان تفهیم نكرده‌اند.
وی همچنین با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در كشورمان گفت: یكی از دلایل این مسئله توجه صرف به مادیات است زیرا ملاك و معیار همین شده است.
مرادی در بخش دیگری از سخنان خود به مشكلات اقتصادی كشورمان اشاره كرد و یكی از راهكارهای برطرف كردن این مشكلات را اعتماد به جوانان، افزایش تولید و رونق صنایع كوچك برشمرد و تأكید كرد كه نباید اجازه دهیم با این مشكلات اقتصادی دستاوردهای انقلاب مظلوم قرار گیرد.
امام جمعه موقت شیراز خواستار جلوگیری از فرارهای مالیاتی شد و گفت: بسیاری از افراد ثروتمندی كه مالیات نمی‌دهند باید ملزم به این كار شوند.
انتهای پیام

captcha