حضرت زهرا(س)؛ مصداق بارز آیه تطهیر
کد خبر: 3782261
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

حضرت زهرا(س)؛ مصداق بارز آیه تطهیر

گروه سیاست و اقتصاد ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اسلام به زن شرافت و ارزش داد و حضرت زهرا(س) مصداق بارز آیه تطهیر است.

حضرت زهرا(س)؛ مصداق بارز آیه تطهیربه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدیعقوب موسوی، استاد حوزه و دانشگاه امروز، 28 دی‌ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: سیزدهم ماه جمادی‌الاول مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) است، ایشان از شأن و شخصیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
وی به تکریم حضرت زهرا(س) توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) یکی از مصادیق بارز آیه تطهیر است، ایشان هر وقت نزد پیامبر اکرم(ص) وارد می‌شدند، حضرت از پیشانی ایشان بوسه می‌زدند و به‌ صورت دو زانو مقابل دختر بزرگوارشان می‌نشستند.
موسوی تصریح کرد: قبل از بعثت پیامبر اسلام(ص)، زنان پست‌ترین مردمان در زمان جاهلیت بودند، در این زمان زن جزو اموال شوهر و پدر به‌شمار می‌آمد، به‌ طوری که هیچ ارزش و بهایی به زن نمی‌دادند.
وی ادامه داد: در این زمان اگر زنی فرزند دختری به دنیا می‌آورد این تولد موجب سرافکندگی پدر خانواده بود، در نتیجه برای نرفتن زیر بار این ننگ، دختر را زنده به گور می‌کردند.
استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: خداوند متعال، پیامبر گرامی اسلام(ص) را مبعوث کرد تا مردم را از حق‌کشی و ضلالت نجات دهد و به زن ارزش و شرافت داد تا زنان در جامعه شخصیت و جایگاه داشته باشند، خداوند چنان به زن بها داده است که نسل پیامبر اکرم(ص) را از فرزند دختر که حضرت زهرا (س) بود، قرار داده ‌است.
وی با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، افزود: ای کسانی‌ که به میز مدیریت‌ها تکیه زده‌اید باید بدانید این پست را مردم به‌ شما داده‌اند و باید قدردان بود و برای مردم کار کرد.
موسوی خاطرنشان کرد: امروز بیش از دیروز دشمنان اسلام احساس شکست در برابر ملت ایران را دارند، زیرا این ملت صبور آگاه و شجاع است و برای انقلاب و اسلام از جان خودشان گذشته‌اند، پس ضروری است مسئولان به فکر حل مشکلات کشور باشند و به داد ملت برسند تا کاسه صبر مردم لبریز نشود.
انتهای پیام
captcha