رژیم صهیونیستی بر سرزمین فلسطین تسلط نامشروع دارد
کد خبر: 3782265
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶

رژیم صهیونیستی بر سرزمین فلسطین تسلط نامشروع دارد

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ۷۰ سال پیش بر اساس توطئه انگلیس و آمریکا غده سرطانی رژیم اسرائیل ایجاد و مردم مسلمان غزه را آواره کرد، گفت: رژیم صهیونیستی تاکنون به صورت نامشروع و با حمایت کشورهای استکباری و مرتجع منطقه به حیات خود ادامه می‌دهد.

تسلط نامشروع رژیم صهیونیستی بر سرزمین فلسطینبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان اروز، ۲۸ دی ماه مدر خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: نمونه بارز تقوای الهی، حضرت فاطمه زهرا(س) است و ایشان الگوی مهم برای هر انسانی هستند و باید از زندگی این بانوی بزرگ اسلام درس گرفت.
وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) از نظر اصالت خانوادگی، شرافت ذاتی و کرامت از همه انسان‌های روی زمین برتر هستند، افزود: کوثر یکی از القاب حضرت زهرا (س) که به معنای خیر پایان‌ناپذیر است، انسان هر اندازه از فضائل حضرت زهرا (س) را بگوید، به اندازه درک خودمان خواهد بود، زیرا جایگاه این بانوی بزرگوار بسیار والاتر از این فهم و سخنان است.
امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ دی‌ماه، گفت: این روز یکی از روزهای مهم در تاریخ به‌شمار می‌آید که به نام روز غزه نامگذاری شده‌ است. اسرائیل غاصب ۷۰ سال پیش بر اساس توطئه انگلیس و امریکا غده سرطانی رژیم اسرائیل را ایجاد و مردم مسلمان غزه را آواره کرد.
وی خاطرنشان کرد: با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با زور و با حمایت استکبار جهانی بر سرزمین‌های اسلامی و فلسطین مسلط شده است، افزود: رژیم صهیونیستی تاکنون به صورت نامشروع و با حمایت کشورهای استکباری و مرتجع منطقه به حیات خود ادامه می‌دهد.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اگر کسی خواهان حفظ عزت و استقلال خود باشد باید هزینه کند، افزود: مردم غزه در سال‌های گذشته شهدا و زخمی‌های بسیاری داده‌ اما با مقاومت و صبوری در برابر اسرائیل ایستادگی کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه نباید به بهانه ایام سوگواری برنامه‌های ویژه سالگرد پیروزی انقلاب تحت‌الشعاع قرار گیرد، تصریح‌ کرد:  به‌خصوص در شهر زنجان که پایتخت شور و شعور حسینی است باید به این دو نکته توجه ویژه‌ای شود.
آیت‌الله خاتمی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی نتیحه و عکس‌العمل ملت ایران در برابر ظلم و جنایات تاریخی آمریکا قبل و حین انقلاب ایران بوده‌ است، آمریکا جنایات بسیاری در حق ملت ایران انجام داده‌ که از حافظه مردم ایران پاک نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا در ۸۰ کشور دنیا ۸۰۰ پایگاه نظامی دارد که دلیل این اقدام‌شان را حفظ منافع کشور خودشان اعلام می‌کنند، در حالی‌ که منافع هر کشور تا حدود مرز خود قرار دارد اما آمریکا فراتر از این رفته است.
آیت‌الله خاتمی در ادامه به تشدید نظارت بر بازار خرید مردم در استان تاکید کرد و گفت: طی سه هفته اخیر بر اهمیت نظارت بر بازار خرید مردم به‌خصوص در رابطه با روزهای پایانی سال و ایام عید سخنان بسیاری داشته‌ام که باید مسئولان توجه و تلاش بسیاری در این حوزه داشته و با متخلفان و سودجویان برخورد جدی کنند.
انتهای پیام
captcha