نمایندگان مجلس از عزل و نصب‌های سیاسی پرهیز کنند
کد خبر: 3782268
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

نمایندگان مجلس از عزل و نصب‌های سیاسی پرهیز کنند

گروه سیاست و اقتصاد_ امام جمعه اردبیل گفت: هر جا عزل و نصب سیاسی اتفاق افتاده فساد را به همراه داشته که ضرورت دارد نمایندگان مجلس از این عزل و نصب‌ها پرهیز کنند.

نمایندگان مجلس از عزل و نصب‌های سیاسی پرهیز کنندبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، امروز ۲۸ دی ماه، در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به ارسال لایحه جامع انتخابات به مجلس برای بررسی و تصویب نهایی اظهار کرد: دولت این لایحه را برای تصویب نهایی به مجلس فرستاده، اما محال است مجلس آن را مصوب کند چرا که برخی از مفاد آن دست و پای نمایندگان را در دخالت‌های نابجا در عرصه‌های مدیریتی خواهد گرفت.
وی انتخابات را یکی از برکات انقلاب اسلامی بیان و خاطرنشان کرد: همین که برخلاف نظام شاهنشاهی ملت ایران بی‌واسطه در عرصه مدیریت کشور اراده خود را حاکم می‌کنند جای خوشحالی است و این خود بزرگترین اکرام و تکریم مردم به حساب می‌آید.
امام جمعه اردبیل با یادآوری اینکه هیچ اهانتی بالاتر از این نیست که برای یک ملت قیم انتخاب شده تا بدون اراده مردم روند مدیریت و اجرای کار‌ها به پیش رود، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران ستمشاهی دربار، ساواک و اشرف سه عنصر انتخاب وزرا، وکلا و سفرا بودند در حالی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این اراده ملت ایران بود که در همه عرصه‌ها فصل‌الخطاب قرار گرفته و حتی دموکراسی دروغین آمریکا و اروپا را خلع سلاح کرد.
عاملی انتخابات در کشورمان را برخلاف سایر کشور‌ها یک انتخابات جدی و واقعی اعلام کرد و گفت: در بسیاری از کشور‌ها ما شاهد مهندسی انتخابات و حتی دخالت‌های نابجا بودیم در حالی که در کشور ما براساس قانون اساسی انتخابات عرصه حضور و مشارکت مردم است و هیچکس نمی‌تواند ادعای ریاست دائمی داشته باشد.
وی به ادعای سران آل سعود اشاره و تصریح کرد: اینکه خاندان آل سعود خاندانی برگزیده هستند حرف خنده‌داری است و تنها کشوری که در آن قانون اساسی وجود ندارد عربستان است در حالی که آن‌ها مدعی عمل به قرآن به عنوان مبنای قانونی خود هستند.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی انتخابات ما از جهات مختلف ثمراتی داشته، اما ضروری است فضای انتخاباتی ما به سمتی برود تا نخبگان جامعه در سایه انتخابات ارتقا و اعتلا یابند.
عاملی اضافه کرد: اگر مجلس را عصاره فضایل ملت می‌دانیم باید در انتخابات مجلس به سمتی حرکت کنیم تا هیچ نماینده‌ای به خود جرات دخالت در عزل و نصب‌های سیاسی و مدیریتی را ندهد و اجازه دهند تا در چرخه مدیریت کشور افراد شایسته در مناصب قرار گیرند.
وی اظهار کرد: برای ما استانی و یا غیراستانی برگزار شدن انتخابات هیچ اهمیتی ندارد بلکه آنچه که مهم است اینکه یک نماینده به وظیفه قانونگذاری و نظارت خود به خوبی عمل کرده و از برخی فعالیت‌های حاشیه‌ای به ویژه عزل و نصب‌های مدیران دست بردارد.
امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: در تراز انقلاب اسلامی نیست که قبل از انتخابات و براساس یک معامله مدیریت‌ها به نوعی تقسیم شود بلکه در ۴۰ سالگی انقلاب که دوران بلوغ نظام اسلامی ماست باید افراد شایسته، توانمند و فاخر راهی مجلس شده و مسئولیت را برعهده گیرند.
عاملی همچنین به تدوین لایحه تقسیمات کشوری از سوی وزارت کشور و ارسال آن به دولت اشاره کرد و گفت: مقام عالی اجرایی استان و نمایندگان باید در این زمینه از حق و حقوق استان دفاع کنند و نسبت به ارتقای شهر‌های اصلاندوز، جعفرآباد، هشتجین، انگوت، رضی و آبی‌بیگلو به شهرستان تلاشی جدی داشته باشند.
وی همچنین ۱۹ ژانویه روز آذری‌های ملمان جهان را گرامی داشت و بیان کرد: مردم آذربایجان در این روز با شکستن حصار نظام کمونیستی به اصالت خود که همان تدین و دینداری بود برگشتند.
انتهای پیام

captcha