زندگی مؤمنانه به معنای حذف رفاه نیست
کد خبر: 3782269
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
امام جمعه بوشهر:

زندگی مؤمنانه به معنای حذف رفاه نیست

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت‌الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز آدینه شهر بوشهر به تفسیر آیه 80 سوره نحل اشاره کرد و گفت: خانه و مسکن یک نهاد الهی و دینی بوده و زندگی ایمانی و مؤمنانه به معنای زندگی منهای آرامش و رفاه نیست.

زندگی مؤمنانه به معنای حذف رفاه نیست

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خطبه‌های نماز آدینه شهر بوشهر 28 دی به امامت آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری و به همت کانون فرهنگی فرهنگی و هنری امام هادی‌(ع) در محل مصلای جمعه مرکز استان ایراد و اقامه شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در خطبه‌های آدینه این شهر به تحقق سبک زندگی اسلامی با استفاده از سیره و آموزه‌های زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و اظهار کرد: کانون خانواده از جایگاه مهمی در اسلام برخوردار است که اسلام بر شیوه مدیریت بنیان های فرهنگی و دینی کانون خانواده با دقت تمام توجه دارد.

مسکن یک نهاد الهی و دینی است

استاد درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) به تفسیر آیه 80 سوره نحل «وَاللَّهُ جَعَلَ لَكُمْ مِنْ بُيُوتِكُمْ سَكَنًا وَجَعَلَ لَكُمْ مِنْ جُلُودِ الْأَنْعَامِ بُيُوتًا تَسْتَخِفُّونَهَا يَوْمَ ظَعْنِكُمْ وَيَوْمَ إِقَامَتِكُمْ ۙ وَمِنْ أَصْوَافِهَا وَأَوْبَارِهَا وَأَشْعَارِهَا أَثَاثًا وَمَتَاعًا إِلَىٰ حِينٍ» اشاره کرد و افزود: خانه و مسکن یک نهاد الهی و دینی است و زندگی ایمانی و مؤمنانه به معنای زندگی منهای آرامش و رفاه نیست و در این خصوص باید تمامی ساختارهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نظام به کمک معماری اسلامی و برنامه‌ریزی بنیان‌های فرهنگی کانون خانواده عنایت و اهتمام جهادی ورزند و بدین جهت است که حکومت اسلامی باید بر اساس معیار دینی بودن مدیریت شود.

اهداف انقلاب اسلامی؛ پیشرفت و حاکمیت معنویت

وی نظام اسلامی ایران را نظام مردم‌سالاری دینی دانست و تصریح کرد: هدف از انقلاب اسلامی تحقق نظام مردم‌سالاری دینی و تمدن اسلامی است که این مهم سبب توسعه، پیشرفت، رشد سطح آسایش، بصیرت، استقلال، آزادی، حاکمیت معنویت و اخلاق در جامعه می‌شود.

تضاد فرهنگ استکباری با فرهنگ اسلامی

آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد: جهان استکبار در پی حاکمیت ابتذال، چپاول اموال و ثروت و سلطه‌گری است و تفکر و فرهنگ استکباری صراحتا با فرهنگ اسلامی در تضاد است و دشمنی کشورهای استکباری با نظام اسلامی به سبب همسو نبودن اهداف و فرهنگ با آنها است.

برنامه‌های پوچ آمریکا در دست استکبار جهانی

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: تهاجم اقتصادی آخرین دسیسه و توطئه دشمن علیه نظام اسلامی ایران است و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا پس از شکست در تهاجم‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی، علم و فناوری و اجتماعی، تهاجم اقتصادی به عنوان آخرین توطئه علیه نظام اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد که با مدیریت اسلامی و جهادی و مقاومت مردم شکست می‌خورد.

دسیسه‌های پشت پرده اروپایی و آمریکایی

مؤلف کتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی» با بیان اینکه کشورهای اروپایی و آمریکایی علیه نظام اسلامی همسو هستند، تاکید کرد: کشورهای غربی اعم از اروپایی و آمریکایی در پشت پرده با هم سازش و تعامل دارند به‌گونه‌ای که تمام دسیسه‌ها علیه ایران با تفاهم یکدیگر عملیاتی می‌کنند.

خدمتگزاری صادقانه به مردم جامعه

وی بر خدمتگزاری صادقانه مسئولان با جامعه هدف تاکید کرد و گفت: مسئولان قدر مسئولیت و خدمتگزاری به مردم و جامعه هدف بدانند و از فرصت پست مدیریتی برای خدمت استفاده کافی کنند و خدمت به مردم را اساس سیاست اسلامی است و مردم اساس انقلاب محسوب می‌شوند و باید این اساس در مقابل ترفندهای دشمنان حفظ شود.

تسریع در اجرای شبکه ریلی بوشهر به منظور تقویت اقتصاد کرانه‌ای

خطیب جمعه بوشهر از مسئولان در آغاز عملیات طرح  ریلی بوشهر به مرکز کشور قدردانی کرد و افزود: استان بوشهر یک استان کرانه‌ای است و در استان کرانه‌ای حمل و نقل نقش مهم و ویژه‌ای دارد و شبکه راه‌آهن ارزان‌ترین و امن‌ترین شبکه حمل و نقل محسوب می‌شود و سال‌ها در اجرای شبکه ریلی به استان بوشهر ظلم شده به گونه‌ای استان‌های گوناگونی مانند خوزستان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس به حمل و نقل ریلی متصل شد ولی استان بوشهر از بهره‌مندی از این شبکه که نقش مهم و فوق‌العاده‌ای در اقتصاد آن دارد بی‌بهره مانده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر سرعت بخشی با دقت ایمنی و استانداردها در اجرای شبکه ریلی بوشهر که قبلا عملیات اجرایی آن متوقف شد، اظهار کرد: اکنون که پروژه شبکه ریلی بوشهر آغاز شده نکنده به سبب کمبود اعتبار و دیگر مشکلات مجددا تعطیل شود چرا که اجرای شبکه ریلی بوشهر و اتصال آن به مرکز کشور از خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم استان بوشهر است و اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی مرکز کشور باید تسریع شود  و اگر کسی مانع اجرای این پروژه شود مردم با آنها برخورد می‌کنند که ان‌شاالله با سرعت و شتاب و با تامین اعتبار لازم پروژه خط ریلی بوشهر انجام شود.

مشارکت مردم ولایتمدار بوشهر در تکمیل پروژه‌های عتبات عالیات

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در پایان از تلاش و خدمات ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان و مردم ولایتمدار قدردانی کرد و گفت: پروژه فرهنگی دو نیم ضریح جدید خیمه‌گاه‌های حضرت امام حسین‌(ع) و حضرت قاسم بن‌الحسن‌(ع) و قبلا هم پروژه فرهنگی دو نیم ضریح جدید خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم باب‌الحوائج‌(ع) در شهرهای بوشهر و برازجان با مشارکت مردم خیر و ولایتمدار استان بوشهر ساخته و در کربلای معلی نصب شد.

حامد فکوری

captcha