شرکت بیش از ۶ هزار دانش‌آموز کردستانی در جشنواره «دانایی و توانایی»
کد خبر: 3782308
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

شرکت بیش از ۶ هزار دانش‌آموز کردستانی در جشنواره «دانایی و توانایی»

گروه فرهنگی - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: مرحله آموزشگاهی سومین جشنواره کتاب‌خوانی «دانایی و توانایی» با شرکت ۶ هزار و ۸۱۱ دانش‌آموز در کلیه مدارس استان برگزار می‌شود.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: این آزمون همزمان روز یکشنبه، 30 دی‌ماه در شیفت صبح ساعت 11 و در شیفت بعد از ظهر ساعت 15 بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون برگزار خواهد شد.
وی افزود: در مرحله آموزشگاهی این جشنواره تعداد 6 هزار و 811 نفر از دانش‌آموزان علاقه مند به کتاب و کتاب خوانی در سه دوره تحصیلی شرکت کرده‌اند که پس از برگزاری آزمون مرحله آموزشگاهی از هر پایه در هر مقطع تحصیلی پنج نفر از شرکت‌کنندگان که بیشترین امتیاز را کسب کنند به مرحله بعد معرفی خواهند شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: مرحله شهرستانی این آزمون نیز در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این آزمون در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نهضت ملی مطالعه و اهداف متعالی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت متبوع برگزار شده است، یادآور شد: با هدف آشنایی دانش‌آموزان با کتاب‌های مناسب و خواندنی، گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، ارتقا و رشد سرانه مطالعه بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha