چابهار؛ دروازه توسعه محور شرق
کد خبر: 3782309
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

چابهار؛ دروازه توسعه محور شرق

گروه سیاست و اقتصاد - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار دروازه توسعه محور شرق است و با تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل می‌تواند در تجارت و ترانزیت کالا نقش بسزایی داشته باشد.

چابهار؛ دروازه توسعه محور شرق

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌ گذاری استان با حضور مسئولان ارشد استان شب گذشته، جمعه، 28 دی‌ماه در سالن همایش‌های منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
عبدالرحیم کردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این همایش بیان کرد: شهرستان چابهار در شرایط کنونی که کشور تحت فشار تحریم‌های بی‌رحمانه قرار دارد، می‌تواند بهترین نقطه برای کاهش فشارها باشد.
وی با بیان اینکه چابهار از تحریم‌ها معاف است، ادامه داد: چابهار دروازه توسعه محور شرق است و با تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل می‌تواند در تجارت و ترانزیت کالا نقش بسزایی داشته باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار به شرایط جغرافیایی خاص این شهرستان اشاره کرد و افزود: با ایجاد زیرساخت‌های لازم مانند راه آهن و بنادر می‌‎توان این نقطه از ایران اسلامی را به توسعه رساند و شرایط را برای نقش‌آفرینی آن در اقتصاد کشور مهیا کرد.
کردی در ادامه، شهرستان چابهار را تنها نقطه‌ای از کشور دانست که می تواند خارج از تحریم‌های اقتصادی، با همیاری و هم‌افزایی یکدیگر شرایطی مناسب را برای اقتصاد کشور مهیا کند.
نقش‌آفرینی چابهار در اقتصاد، منوط به توسعه زیرساخت‌هاست
عبدالغفور ایران‌نژاد، نماینده مردم چابهار و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش بیان کرد: چابهار در شرایط جغرافیایی خاصی قرار دارد و می‌تواند کشورهای منطقه را به آب‌های آزاد متصل کرده و به این طریق، نقشی بی‌بدیل در اقتصاد دریایی ایفا کند، اما مقدمه آن، ایجاد زیرساخت‌های لازم است.
نماینده مردم چابهار و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در طول سال‌های گذشته فکری برای زیرساخت‌های حمل و نقل این شهرستان نشده و تاکنون حتی یک کیلومتر آزادراه ندارد.
وی به اهمیت توسعه راه آهن در این منطقه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هر محموله‌ای که در بندر چابهار تخلیه می‌شود، توسط کامیون‌ها به نقطه مورد نظر انتقال می‌یابد، در حالی‌که با توسعه راه آهن می‌توان این فرآیند را بهبود بخشید.
ایران‌نژاد اظهار کرد: چابهار با وجود برخورداری از ظرفیت‌های بی‌شمار همچون بندر، منطقه آزاد، شیلات و اقتصاد دریایی می‌تواند در رفع بیکاری مردم استان نقش بسزایی ایفا کند، اما همچنان با مشکلاتی از قبیل نبود زیرساخت‌ها، آموزش و بهداشت روبه‌رو است.

انتهای پیام

captcha