گزارش مرکز بحرینی از بازداشت 5 هزار زندانی آزادی بیان
کد خبر: 3782336
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

گزارش مرکز بحرینی از بازداشت 5 هزار زندانی آزادی بیان

گروه بین‌الملل ـ مرکز گفت‌وگو و تسامح بحرین از حضور 5 هزار زندانی آزادی اندیشه و بیان در این کشور خبرداد و اعلام کرد: تاکنون 200 نفر نیز به دلیل شکنجه قربانی شده‌اند.

به گزاش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین؛ شیخ میثم سلمان، رئیس مرکز گفت‌و‌گو و تسامح بحرین،  در گزارشی با اشاره به نابسامانی وضعیت حقوق بشر، شهروندی و سیاسی در این کشور، تصریح کرد: این نابسامانی در شرایطی ادامه دارد که جامعه بین‎الملل از جمله آمریکا و انگلیس سکوت کرده‎اند.

وی از هیئت‌های دیپلماسی بین‌المللی خواست بر محاکمه فعالان سیاسی و حقوق بشر در بحرین نظارت کنند و با انجام ملاقات‌های دیپلماتیک وضعیت زندانیان را زیر نظر بگیرند و خشونت‎هایی را که با آن رو به رو هستند ثبت کنند.

مردم بحرین از 14 فوریه 2011 با برپایی تظاهرات و اجتماعات اعترا‌‌ض‌آمیز خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند، اما حکومت این کشور با کمک نظامیان سعودی، که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده‌اند، اعتراض‌های مردمی را سرکوب می‌کند.
 
حکومت بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات مردم این کشور شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌سازی به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.
 
با وجود اینکه بحرین کوچکترین کشور غرب آسیاست، بنا بر اعلام منابع حقوق بشری، بیشترین زندانی سیاسی را دارد.

انتهای پیام

captcha