حوزه‌های علمیه در چالش بودجه‌ای قرار گرفته‌‌اند
کد خبر: 3782413
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

حوزه‌های علمیه در چالش بودجه‌ای قرار گرفته‌‌اند

گروه معارف ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه در سال ۹۸ دولت کمتر از سال گذشته بودجه به حوزه‌ها اختصاص داده است، گفت: این بودجه تخصیص یافته به مراكز حوزه‌ها کم است و حوزه‌های علمیه در یک چالش بودجه‌ای قرار گرفته‌‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف متوسلیان، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه فارس امروز، 29 دی‌ماه در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه این استان که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، به بودجه مراکز حوزوی اشاره كرد و گفت: در سال ۹۶، بودجه برای مراکز حوزوی از سوی دولت به مجلس داده شد که از این مبلغ بعد از مصوبه مجلس کاسته شد.
وی با بیان اینکه مبلغ بودجه سال گذشته در سال ۹۷ نیز بدون افزایش به حوزه داده شده است، افزود: امسال سال سختی برای دولت و مردم بوده است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس گفت: در سال ۹۸ دولت کمتر از سال گذشته مبلغی را برای حوزه‌های علميه به مجلس پیشنهاد داده است که اگر با خوشبینانه‌ترین حالت صددرصد اين مبلغ تخصيص يابد، هنوز كمبود بودجه داريم. 
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در یک چالش بودجه‌ای قرار گرفته است، گفت: با تغییر دولت‌ها تخصیص بودجه تغییر می‌یابد در دوره گذشته بودجه مطلوب بود اما اکنون در این دولت به مشکل بر خورده‌ایم.
متوسلیان ادامه داد: پیشنهاد شورای عالی در خصوص بودجه این بوده که حوزه علمیه باید خودکفا باشد و در خصوص برون‌رفت این مشکل آیت‌الله اعرافی اداره موقوفات و منابع پایدار را تاسیس کرده است و در جلسه‌ای که برگزار شد فقط حوزه علامرودشت پاسخ داد که بودجه‌ای به آن تعلق می‌گیرد.
وی بیان کرد: احیای موقوفات و منابع پایدار می‌تواند در موضوع بودجه به حوزه کمک کند، از این‌رو از مدیران مدارس درخواست داریم تا در صورت اطلاع از موقوفات با مدیریت حوزه علمیه فارس برای احیا آن میان بگذارند.
انتهای پیام

captcha