بهره‌مندی از ظرفیت‌ خراسان‌رضوی برای برگزاری مسابقات قرآن کشوری
کد خبر: 3782418
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

بهره‌مندی از ظرفیت‌ خراسان‌رضوی برای برگزاری مسابقات قرآن کشوری

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: باید از ظرفیت‌هایی که این استان دارد، برای برگزاری مسابقات قرآنی کشور استفاده کرد.

باید از ظرفیت‌ خراسان‌رضوی برای برگزاری مسابقات قرآنی کشور استفاده کردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی که روز گذشته، 28 دی‌ماه در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: امیدواریم که سال آینده میزبانی مسابقات بزرگ کشوری را در این استان داشته باشیم چرا که این آمادگی و زمینه در استان وجود دارد. چه در حوزه مسابقات قرآنی جوانان، سازمان‌های مردم نهاد و چه در حوزه فدراسیون‌های ورزشی این آمادگی را داریم تا بتوانیم از ظرفیت خوب خراسان رضوی در این خصوص بهره ببریم.
وی با بیان اینکه خراسان‌رضوی در تمامی عرصه‌ها سرآمد است، عنوان کرد: براساس آمار موجود، شاهد این موضوع هستیم که خراسان رضوی در مسابقات قرآنی جزو استان‌های برتر کشور است و اغلب مقام‌های اول تا سوم کشوری را از آن خود می‌کند. امیدوار هستیم روز به روز شاهد موفقیت‌های بهتری در این عرصه و در این استان باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به اینکه ما در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) قرار داریم، طبیعتا باید فعالیت‌های ورزشی در کنار فعالیت‌های فرهنگی دنبال شود، بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان متولی ورزش در حوزه جوانان است. از کارهای ارزشمندی که در این وزارتخانه در خصوص مباحث فرهنگی صورت می‌گیرد، بحث توسعه اخلاق در ورزش و آشنایی با مسائل و مفاهیم دینی است.
وی با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و پیشرفت‌هایی که در حوزه ورزش و جوانان پس از انقلاب شکل گرفته است، تصریح کرد: تفاوتی که میان ورزش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن وجود دارد، این است که ورزشکاران و نوجوانان امروزه ورزش را تنها به عنوان یک هدف مدنظر خود قرار نمی‌دهند. این در حالی است که مقام معظم رهبری پیشرفت یک کشور را مرهون چند موضوع از جمله نیروی انسانی سالم، عالم و آشنا به مسائل دینی دانسته‌اند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: از این موضوع خوشحال هستیم که امروز وزارت ورزش و جوانان در کنار فعالیت‌های بسیار زیادی که در بحث قهرمانی، همگانی و حرفه‌ای در حوزه جوانان انجام داده، این امر را ثابت کرده است که از اقدامات ارزشمند فرهنگی غافل نشده است. بنابراین نیروی جسمی در کنار علم، صفتی برای هدایت مردم به شمار می‌رود.
فتاحی اضافه کرد: برای انسان تنها نیروی جسم کافی نیست، بلکه این نکته مهم است که علم و ایمان به خدا باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، به همین دلیل ورزش ایران اسلامی، ورزشی ارزشمند است.

انتهای پیام

captcha