حضور 20 طراح ایرانی در نمایشگاه مد اسلامی استانبول
کد خبر: 3782420
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

حضور 20 طراح ایرانی در نمایشگاه مد اسلامی استانبول

گروه بین‌الملل ـ سومین نمایشگاه مد و پوشاک اسلامی در استانبول ترکیه با حضور ایران در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا؛ سومین نمایشگاه مد و پوشاک اسلامی استانبول روز پنجشنبه (27 دی ماه) طی مراسمی با حضور مولود اویسال، شهردار استانبول و جمعی از مقامات دیگر کشورها در محل نمایشگاه بین‌المللی کنگره استانبول گشایش یافت.

بنا بر اعلام وابستگی فرهنگی ایران در استانبول، مولود اویسال، شهردار استانبول، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه با تأکید بر گسترش فرهنگ اسلامی در زمینه تولید لباس، گفت: امیدواریم سهم خود را در بازار جهانی افزایش و همکاری در حوزه مد و پوشاک اسلامی را توسعه دهیم.

حمید قبادی، دبیر کارگروه مد ولباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان، نیز طی سخنانی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: 20 طراح از ایران در این نمایشگاه بخشی از توانمندی کشورمان را در زمینه پوشاک ارائه خواهند کرد.

وی افزود: هر چند در این نمایشگاه امکان عرضه و معرفی همه ظرفیت‌های هنر و صنعت مد و لباس وجود نداشت، اما عمیقاً امیدواریم این نمایشگاه باعث شود که هنرمندان، طراحان، صنعتگران و بازرگانان فعال در عرصه لباس، پارچه و پوشاک دو کشور راه‌های جدیدی برای همکاری‌های مشترک پیدا کنند.

عبدالقیوم بسام، وابسته بازرگانی سرکنسولگری افغانستان در استانبول نیز با اشاره به تجارت 3 تریلیون دلاری پوشاک در جهان گفت: افغانستان سالانه بیش از یک میلیارد دلار پوشاک و پارچه وارد می‌کند. صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ترکیه را برای سرمایه‌گذاری در زمینه پوشاک به افغانستان دعوت می‌کنیم. قوانین اخیر کشور ما فضای بسیار مناسبی را برای بازرگانان خارجی فراهم کرده است.

در این نمایشگاه بیش از 100 شرکت صادرکننده پوشاک از کشورهای  ترکیه، ایران، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، عراق، مالزی، افغانستان، مراکش، عربستان، آلمان، لیبی، مصر، نیجریه، هلند و قطر به  مدت سه روز آخرین طرح‌ها و الگوهای خود را عرضه خواهند کرد.

حضور بانوان افغانستان

وب‌سایت رسمی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (TRT) نیز در این زمینه گزارش داد: لینا شفق، دارنده شرکت تولیدی پوشاک در افغانستان، به همراه 6 تن از طراحان زن از سنین مختلف این کشور در نمایشگاه حضور دارد.

وی با تأکید بر اهمیت نمایندگی کشورش در این رویداد گفت: قبلاً در نمایشگاه‌های کشورهای هند، تاجیکستان و آذربایجان شرکت داشتییم. این نمایشگاه بزرگتر و متفاوت‌تر از نمایشگاه‌های قبلی است. امیدواریم با توجه به حضور کشورهای زیاد در این رویداد، بتوانیم تولیدات صنایع افغانستان را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی از افغانستان که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ شده است، بیشتر از صنایع دست دوخت تشکیل می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم خریداران و مشتریان را به تولیدات کشورمان جذب کنیم. ما صنایع دستی بسیار ظریفی داریم که شاید مردم ترکیه و کشورهای دیگر وقت انجام آن را نداشته باشند و زنان روستا و شهرهای افغانستان در این زمینه متبحر هستند. شاید بتوانیم نظر بازدیدکنندگان را به این تولیدات جلب کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha