طالبان مذاکره مجدد با آمریکا را رد کرد
کد خبر: 3782437
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

طالبان مذاکره مجدد با آمریکا را رد کرد

گروه بین‌الملل ــ در حالی که رسانه‌های پاکستانی از احتمال برگزاری دور جدید نشست میان نمایندگان آمریکا و گروه تروریستی طالبان در اسلام‌آباد خبر داده‌اند، این گروه با رد این گزارش‌ها اعلام کرد که با نمایندگان آمریکا در اسلام‌آباد مذاکره نمی‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از سایت خبری «اطلاعات روز» افغانستان؛ ذبیح‌الله مجاهد، که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می‌کند،‌ در صفحه‌ رسمی توئیترش نوشته است که خبرها درباره برگزاری نشست میان نمایندگان آمریکا و طالبان در اسلام‌آباد حقیقت ندارد.

جمعه ۲۸ دی (18 ژانویه) رسانه‌های پاکستانی اعلام کرده بودند که زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه وزارت خارجه‌ آمریکا در امور صلح افغانستان، در دیدار با مقام‌های پاکستانی از اسلام‌آباد خواسته است تا دور جدید گفت‌وگوها میان آمریکا و طالبان را میزبانی کند. براساس این گزارش‌ها، پاکستان تصمیم گرفته است تا رهبران گروه طالبان را به اسلام‌آباد دعوت کند.

یادآور می‌شود زلمی خلیل‌زاد در 18 دی دور تازه سفرش به افغانستان، هند، چین و پاکستان را آغاز کرد و پس از سفر به هند و چین، روز سه‌شنبه 25 دی (15 ژانویه) به کابل آمد و درباره جزئیات سفرش به اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله‌، رئیس اجرایی این کشور، گزارش داد.

خلیل‌زاد در پنجشنبه گذشته 27 دی (17 ژانویه) به پاکستان رفت و تاکنون با مقام‌های ارشد این کشور از جمله شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه و ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش این کشور، دیدار و درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.

از سویی خلیل‌زاد در حالی از اسلام‌آباد خواستار میزبانی دور جدید گفت‌وگو میان آمریکا و طالبان شده است که این گروه پیش از این به ایالات متحده هشدار داده بود، در صورتی که آمریکا از موضوعات اصلی مذاکرات دور شده و مسائل تازه‌ای را مطرح کند، این گروه روند گفت‌وگوهای صلح را به تعویق خواهد انداخت.

در پاسخ به این هشدار طالبان،‌ زلمی خلیل‌زاد نیز گفته بود که اگر این گروه می‌خواهد گفت‌وگو کند، ایالات متحده می‌تواند با آنان گفت‌وگو کند، ولی اگر طالبان می‌خواهد بجنگد، ایالات متحده در کنار نیروهای امنیتی افغانستانی می‌ایستد و با آنان خواهد جنگید.

انتهای پیام

captcha