تمجید دیده‌بان اسلام‌هراسی از وزیر خارجه اسپانیا
کد خبر: 3782451
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

تمجید دیده‌بان اسلام‌هراسی از وزیر خارجه اسپانیا

گروه بین‌الملل ـ دیده‎بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالافتاء مصر با صدور بیانیه‌ای از سخنان «جوزف بورل»، وزیر امور خارجه اسپانیا، در حمایت از اسلام و مسلمانان قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع؛ در این بیانیه آمده است که وزیر امور خارجه اسپانیا در پاسخ به اظهارات حزب راست‌گرای افراطی علیه مهاجرت مسلمانان و عرب‌ها، اسلام را بخشی از این کشور اروپایی توصیف کرد که این موضع قابل تمجید است.

دیده‌بان اسلام‌هراسی در این بیانیه اعلام کرد: حزب راست‌گرای افراطی «وکس» خواستار کاهش نمادهای عربی و اسلامی در اسپانیا شده که وزیر خارجه این کشور به این درخواست آن‌ها پاسخ داد و اعلام کرد که اسلام از طریق قایق‌های مهاجر وارد اسپانیا نشده، بلکه اسلام بخشی از این کشور اروپایی است. 

در این بیانیه از مسلمانان اسپانیا خواسته شده که نقش مثبت و فعالی را در جامعه اسپانیا ایفا کنند و به‌ منزله بخشی اصیل از این جامعه اروپایی، که در آن زندگی می‌کنند، الگویی برای وطن‌دوستی و دفاع از منافع میهن خود باشند.

دیده‌بان اسلام‌هراسی مصر از مسلمانان اسپانیا و غرب خواست که به تلاش‌های حزب راست افراطی برای تحریک آن‌ها و ایجاد درگیری و ایجاد تفرقه میان اسلام، مسلمانان و جامعه اسپانیایی و غربی توجهی نکنند.

یادآور می‌شود وزیر امورخارجه اسپانیا  اخیراً در سخنانی تصریح کرد که اسلام بخشی از اروپاست و اسپانیا نیز بخشی از اروپاست که اسلام در آن از هفت قرن پیش پدیدار شده و وجه تمایز این کشور است. 4 درصد از مسلمانان یعنی دو میلیون نفر در اسپانیا زندگی می‌کنند که برخی از آنها تابعیت اسپانیایی دارند.

انتهای پیام

captcha