مؤسسه خاتم‌الانبیاء؛ فعال در عرصه فعالیت‌های مذهبی ـ فرهنگی
کد خبر: 3782475
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

مؤسسه خاتم‌الانبیاء؛ فعال در عرصه فعالیت‌های مذهبی ـ فرهنگی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نائب رئیس مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء فرادنبه گفت: تمام فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خواهران این شهر در مناسبت‌های مختلف مذهبی برعهده این مؤسسه است که به لطف تعامل سازنده‌اش با بسیج حوزه خواهران فرادنبه، برنامه‌های متنوعی را در طول سال و در ایام و مناسبت‌های مختلف، برگزار می‌کند.

مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء؛ فعال عرصه فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خواهران شهر فرادنبه

شهربانو رئیسی، نائب رئیس مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء فرادنبه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این مؤسسه با کسب مجوز از وزارات فرهنگ و ارشاد در سال 1390، فعالیت رسمی خود را با آموزش روخوانی، روانخوانی، تفسیر نهج‌البلاغه، تفسیر دعای سمات و احکام و اخلاق آغاز کرد.
وی تعداد کنونی قرآن‌آموزان را 140 نفر اعلام کرد و افزود: قرآن‌آموزان، سنین 10 تا 40 سال را شامل می‌شوند و با همکاری شش مربی تحت آموزش‌های قرآنی قرار می‌گیرند که پیش‌بینی می‌کنیم تعداد قرآن‌آموزان با گسترش دامنه فعالیت‌های مؤسسه، افزایش یابد.
نائب رئیس مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء فرادنبه با بیان اینکه تمام فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خواهران شهر فردانبه در مناسبت‌های مختلف مذهبی به‌عهده این مؤسسه است، ادامه داد: مؤسسه به لطف تعامل سازنده‌اش با مرکز بسیج حوزه خواهران فرادنبه، برنامه‌های متنوعی را در طول سال و در ایام و مناسبت‌های مختلف، با همکاری با این نهاد برگزار می‌کند که بزرگداشت ایام ملی مانند راهپیمایی‌های 22 بهمن و 13 آبان‌ماه و نیز برگزاری دعای کمیل در گلزار شهدای فرادنبه، برگزاری مراسم اعتکاف، زیارت عاشورا، دعای توسل، شب‌های قدر و ... از مهم‌ترین این برنامه‌ها هستند.
وی افزود: برگزاری دعای سمات و دعای ندبه، همراه با سخنرانی در حوزه مباحث اخلاقی و با حضور سخنرانان مطرح سپاه پاسداران و نیز امام جمعه فرادنبه، از طرح‌های دیگری است که طی 5 سال اخیر به صورت مرتب و هفتگی، برگزار می‌شود.
رئیسی با اشاره به نداشتن مکان اختصاصی برای فعالیت‌های این مؤسسه، بیان کرد: در حال حاضر امور مؤسسه در دفتر کانون هدایت امام جمعه ساماندهی و کلاس‌ها نیز در مساجد و حسینیه‌های شهر برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مؤسسه در بدو فعالیتش اعتبار اندکی از سوی نهاد ذیربط دریافت کرد که صرف تهیه تجهیزات دفتری شد و مابقی هزینه‌های مؤسسه از سوی مردم و خیرات و نذورات و نیز هزینه شخصی تأمین می‌شود.
انتهای پیام

captcha