هدف جشنواره آتش‌‌به‌اختیار؛ شناسایی فعالان دلسوز نظام در عرصه فرهنگی و مجازی
کد خبر: 3782548
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
دبیر جشنواره آتش به اختیار سازمان بسیج شهرداری تهران اظهار کرد:

هدف جشنواره آتش‌‌به‌اختیار؛ شناسایی فعالان دلسوز نظام در عرصه فرهنگی و مجازی

‌گروه جامعه ــ دبیر جشنواره آتش به اختیار سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه شناسایی و استفاده از افراد دلسوز و دلباخته نظام که به صورت خودجوش فعالیت فرهنگی می‌کنند، از اهداف این جشنواره است که از اواسط دی ماه فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: آتش به اختیار به معنای آن است که صاحبان اندیشه، فکر و همت، کار فرهنگی را پیش برده و منافذ فرهنگی را با ابتکار بشناسند و در رفع این منافذ بکوشند.

سیدمحمد نقیب، دبیر جشنواره آتش به اختیار سازمان بسیج شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به جزئیات این جشنواره گفت: آتش به اختیار طبق دیدگاه مقام معظم رهبری به معنای فحاشی و بی‌قانونی نیست و در واقع آتش به اختیار به معنای آن است که صاحبان اندیشه، فکر و همت، کار فرهنگی را پیش برده و منافذ فرهنگی را با ابتکار بشناسند و در رفع این منافذ بکوشند.

‌دبیر جشنواره آتش به اختیار سازمان بسیج شهرداری تهران هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و استفاده از افراد دلسوز و دلباخته نظام که به صورت خودجوش فعالیت فرهنگی می‌کنند، عنوان کرد و گفت: اولین جشنواره فرهنگی هنری آتش به اختیار از اواسط دی ماه فعالیت خود را آغاز کرده است و آثار خوبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و این دبیرخانه در حال جمع‌آوری آثار فعالان فرهنگی است.
 
وی گفت: فرصت ارسال آثار این جشنواره تا پانزدهم بهمن ماه در نظر گرفته شده است و افراد می‌توانند مستندات فعالیت‌هایی که خودجوش در حوزه فرهنگ انجام داده‌اند را برای ما ارسال کنند تا بعد از داوری در نمایشگاهی به معرض نمایش گذاشته شود و از این طریق همگرایی خوبی بین فعالان فرهنگی ایجاد شود.

نقیب با اشاره به آثاری که می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: این جشنواره به چند بخش تقسیم شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به تولیدات فرهنگی خودجوش نظیر بازی‌های فکری، نوشت‌افزار، حجاب و عفاف اسباب بازی، طراحی پازل، بازی‌های‌های انقلابی و آثار هنری نظیر طراحی، نقاشی، صنایع دستی، خوش‌نویسی، هنر‌های نمایشی، شعر و داستان، موسیقی، هنر‌های دستی، عکاسی، معماری و شهرسازی، اختراعات، کاریکاتور و هنر‌های تجسمی اشاره کرد.

دبیر جشنواره آتش به اختیار اضافه کرد: یکی از مهمترین بخش‌های این جشنواره، بخش فضای مجازی است که در بخش‌های پادکست، کلیپ، انیمیشن، موشن‌گرافی، اینفوگرافی، فیلم کوتاه و مستند، کارآفرینی، ظرفیت‌سازی، آسیب‌شناسی و سبک زندگی آثار دریافت می‌شود که امیدواریم با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در این حوزه، شاهد ارسال آثار بیشتری در این بخش باشیم.

وی مکتوبات تهیه شده آتش به اختیار در حوزه فرهنگی همانند مقالات، کتب، پایان‌نامه، روزنامه دیواری، نشریه و بروشور و یا کار‌های فرهنگی را که در اردو‌های جهادی انجام شده است، دارای قابلیت شرکت در جشنواره عنوان کرد. هر محصولی که با محوریت آتش به اختیار در فضای حقیقی و مجازی تولید شده است، می‌تواند در این جشنواره شرکت کند و مورد ارزیابی قرار گیرد و همچنین دیگر محور‌های جشنواره را اختراعات و فعالیت‌های خودجوش در حوزه معماری اسلامی ایرانی دانست.

دبیر جشنواره آتش به اختیار سازمان بسیج شهرداری تهران تصریح کرد: با پایان اولین جشنواره در سی‌ام بهمن‌ماه، دومین جشنواره آتش به اختیار نیز آغاز به فعالیت خواهد کرد تا بتوانیم در عرصه فرهنگ، ضمن شناسایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی فعالان فرهنگی، گامی موثر در این عرصه برداریم.
 
انتهای پیام
captcha