برگزاری جشنواره ملی برفی دنا
کد خبر: 3782550
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

برگزاری جشنواره ملی برفی دنا

گروه اجتماعی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره ملی برفی دنا در نیمه اول بهمن‌ماه در پیست اسکی خبر داد.

برگزاری جشنواره ملی برفی در دنابه گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد امروز، 29 دی‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط بین مردم از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است، اظهار کرد: این جشنواره از دهم تا دوازدهم بهمن ماه در یاسوج برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه جشنواره برفی در سالهای گذشته نیز برگزار شده، افزود: این جشنواره به منظور معرفی توانمندی‌های استان به گردشگران و سرمایه گذاران برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توسعه توریسم و گردشگری در استان نیازمند معرفی فرصتها و قابلیت‌های گردشگری به گردشگران و سرمایه‌گذاران است که یکی از مهمترین اهداف این جشنواره، معرفی توانمندی‌‌ها و پتانسیل‌های استان به سرمایه‌گذاران و توسعه در بعد اقتصادی گردشگری استان است.
باقری با اشاره به اینکه این استان ظرفیت‌های خوب و مناسبی در حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله طبیعی، تاریخی، مذهبی و ورزشی دارد، تصریح کرد: برگزاری جشنواره برفی باعث نشاط اجتماعی می‌شود که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان همکاری لازم برای برگزاری باشکوه این جشنواره را با مجموعه میراث فرهنگی داشته باشند.
وی ادامه داد: این جشنواره به میزبانی یاسوج«پایتخت طبیعت ایران» در سطح ملی با شرکت تمام استانهای کشور در پیست اسکی کاکان(دنا) برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که باید تبلیغات لازم مبنی بر اطلاع‌رسانی جشنواره برفی صورت گیرد، عنوان کرد: انتظار می‌رود صدا و سیمای استانی و رسانه‌های مکتوب و مجازی تعامل خوبی با مجموعه داشته باشند تا بتوان به نحو مطلوب‌تری استان را معرفی کرد.
باقری اضافه کرد: برگزاری مسابقه ورزشی زمستانی مانند اسکی، برف پیمایی، مجسمه سازی و تندیس سازی به دو صورت حرفه‌ای و آماتور، مسابقات سرگرمی، مسابقه پخت غذاهای محلی متناسب با فصل سرما، شکار لحظه‌ها توسط فیلمبرداران و عکاسان، شعرخوانی با موضوع برف برخی از برنام‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره است.
انتهای پیام

captcha