همسران جانبازان، ایثارگران زمان هستند
کد خبر: 3782561
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

همسران جانبازان، ایثارگران زمان هستند

گروه اجتماعی-امام جمعه ماکو گفت: پرستاری از جانبازان یک افتخار بزرگ برای انسانها بوده و همسران جانبازان، ایثارگران زمان هستند.

همسران جانبازان، ایثارگران زمان هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، 29 دی ماه، در دیدار با خانواده جانبازان با اشاره به مقوله مهم بحث پرستار در اسلام محمدی، گفت: معنا و مفهوم واژه پرستار در آموزه‌های دینی و آیات وحیانی قرآن کریم به صورت عام وارد شده و در روایات و احادیث اهل بیت به صورت خاص وارد شده، به گونه‌ای که یک واژه عمومی است و به این معنا نیست که فقط عزیزانی که در بیمارستانها مشغول این کار هستند و خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌دهند، شامل شود، بلکه به کلیه افرادی شامل می‌شود که در منزل، بیمارستان و غیره از بیماران و جانبازان پرستاری می‌کنند.
وی در ادامه همسر جانبازان را پرستار واقعی یاد کرد و تصریح گرد: این پرستاران با الگوگیری از حضرت زینب کبری(س) که از جمله پرستاران صدر اسلام بودند، افتخار زندگی اخروی را به خود هدیه دادند.
امام جمعه ماکو، پرستاری از جانبازان را یک افتخار بزرگ برای انسانها یاد کرد و ادامه داد: پرستاری، از جایگاه دینی و معنوی خاصی در دیدگاه اسلام برخوردار است.
حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به آیات و روایاتی از منظر قرآن کریم و اسلام افزود: هر کس از شخصی پرستاری کند، ثواب و آثار کارهای نیک آن شخص برای پرستار در پیش خداوند متعال ثبت می‌شود.
وی همچنین بر مشکلات جانبازان بالای 70 درصد نیز اشاره کرد و گفت: فقط خود خانواده این مشکلات را درک می‌کنند و غیرقابل توصیف است و حضور ما نیز در کنار این بزرگ‌مردان، فقط و فقط تجلیل از مقام جانبازی و همسران محترم جانبازان که پرستاران نمونه هستند، است.
شایان ذکر است؛ از جانبازان معظم 70 درصد آقایان علیزاده، سلیمان نژاد و از فرزند شهید یوسف پور عیادت و دیدار شد.
انتهای پیام

captcha