برگزاری آزمون حفظ قرآن همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3782613
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

برگزاری آزمون حفظ قرآن همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: آزمون حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور ۹ اسفندماه سال‌جاری در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌شرقی

حسین عزیزعلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم مطابق روال سال گذشته با مشارکت دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی نهادهای ذی‌ربط ۹ اسفندماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در این استان نیز برگزار می‌شود.
وی گفت: این آزمون در قالب ۱۸ رشته چون حفظ «از جزء سی تا حفظ کل قرآن»، ترجمه و مفاهیم، تدبر در قرآن، تفسیر قران کریم‌، معارف و حفظ موضوعی، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفیه سجادیه و ... برگزار می‌شود.
عزیزعلی افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در آزمون سراسری حفظ قرآن کریم می‌توانند با مراجعه به سایت /www.quranedu.ir از نحوه ثبت نام ،منابع آزمون و شرایط آزمون اطلاع یافته و از طریق آن اقدام به ثبت نام کنند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر نفر مجاز به شرکت در ۴ رشته است، ادامه داد: سال گذشته شاهد حضور شکوهمند علاقه‌مندان در این آزمون بودیم که با یاری خداوند امسال موفق‌تر از قبل خواهیم بود.
وی تصریح کرد: یکی از رشته‌ها به‌صورت الکترونیکی بوده و یک‌سری هم رشته شفاهی ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به پایین را در این رویداد خواهیم داشت.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: طرح بشارت یا طرح ۱۴۵۲ که منظور همان سالگشت هزار و چهار صدو پنجاه دومین سال نزول قرآن است نیز در قالب همین آزمون اجرا می‌شود.
عزیزعلی بیان کرد: ثبت نام آزمون سراسری حفظ قرآن کریم از پنجم دی‌ماه جاری شروع و تا ۵ بهمن‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha