نهضت تکریم ۳۰۰۰ خانواده شهدا در زنجان آغاز می‌شود
کد خبر: 3782626
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
در دهه فجر؛

نهضت تکریم ۳۰۰۰ خانواده شهدا در زنجان آغاز می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان دهه مبارک فجر را فرصتی برای تبیین ارزش‌ها و دفاع از دستاورد‌های انقلاب دانست و گفت: طرح نهضت تکریم ۳۰۰۰ خانواده معظم شهدا در ایام دهه فجر انجام می‌شود.

آغاز نهضت تکریم 3000 خانواده معظم شهدا در زنجان از دهه فجربه گزارش ایکنا از زنجان، علی‌ کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان 29 دی‌ماه در دومین جلسه اجرایی کارگروه ایثارگران بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید در برگزاری ویژه‌برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از نوآوری و ابتکار بیشتری بهره برد.
وی در تشریح اهداف بنیاد شهید در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین ارزش‌ها و دفاع از دستاوردها و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی در راستای کیفی‌سازی برنامه‌های دهه فجر در بنیاد شهید برگزار شده است، تصریح کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 40 عنوان برنامه در بنیاد شهید برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: اجرای طرح نهضت تکریم 3 هزار خانواده معظم شهدا، دیدار با آزادگان و پیشگامان انقلاب، پایش سلامت جانبازان بالای 40 درصد، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، برگزاری عصر شعر تحت عنوان «چله فاتحان» با حضور مداحان و شعرای آئینی، برگزاری یادواره شهدا در هر شهرستان، شهر و بخش از جمله برنامه‌های شاخص در این ایام است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان زمان شروع اکثر ویژه برنامه‌های دهه فجر را از 12 بهمن تا 22 اسفند اعلام کرد و گفت: اجرای تمام برنامه‌ها به برکت وجود امنیت و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، چراکه فرهنگ ایثار و شهادت در همه عرصه‌ها نقش مهمی دارد.
وی با اشاره به اینکه جهاد بدون ایثار و شهادت محقق نخواهد شد، تصریح کرد: ایثار و شهادت یکی از بزرگترین و دیرینه‌ترین مفاهیم ارزشی به شمار می‌رود که بار کهنه‌گی به خود نگرفته و موجب تحکیم و تقویت انسجام در جامعه می‌شود.
کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کرد، خاطرنشان کرد: ایثار اجتماعی یکی از موضوعاتی است که در امتداد راه شهدا قرار داشته و پرداختن به این موضوع و فرهنگ‌سازی آن می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه را کاهش دهد.
وی با اشاره به اینکه ایثار اجتماعی باید از خانه ترویج پیدا کند، افزود: نخبگان ایثارگر و مؤسسات خیریه فعال در استان پرچم‌دار این نهضت به شمار می‌روند و باید در جامعه از طریق روش‌های مختلف به همگان معرفی شوند.
انتهای پیام
captcha