انتشار سه کتاب درباره جشنواره «هنر مقاومت»
کد خبر: 3782666
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

انتشار سه کتاب درباره جشنواره «هنر مقاومت»

گروه هنر ــ «چهل‌تکه»،«چهل‌چراغ» و «چهل شخصیت خبیث معاصر و انقلاب اسلامی» عناوین کتاب‌هایی هستند که انتشار آن‌ها در جریان پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» قطعی شده است.

به گزارش ایکنا؛ دبیرخانه پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» در بخش تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور اقدام به انتشار سه عنوان کتاب خواهد کرد که دربردارنده آثار منتخب این دوره از جشنواره خواهد بود.

«چهل‌تکه» عنوان کتابی ویژه کودکان و نوجوانان است که در آن 40 روایت کوتاه از مبارزات مردم ایران علیه رژیم ستم‌شاهی به شکل تصویرسازی بازگو می‌شود.

«چهل‌چراغ» کتاب دیگری در حوزه تصویرسازی است که در آن با رویکرد پرداختن به مباحثی همچون ساده‌زیستی، پرهیز از اشرافی‌گری و دست‌اندازی به بیت‌المال، روایتی از زندگی بزرگان انقلاب اسلامی همچون شهید رجایی، شهید مطهری و مقام معظم رهبری در قالب تصویرسازی ارائه شده است.

در بخش کارتون و کاریکاتور نیز کتاب «چهل شخصیت خبیث معاصر و انقلاب اسلامی» نیز به چاپ و منتشر خواهد شد و  40 کاریکاتور از چهره‌هایی همچون شاه، نخست وزیران رژیم پهلوی، مسعود و مریم رجوی و... در آن به تصویر کشیده شده است.

یادآور می‌شود پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» با برپایی نمایشگاه آثار منتخب در بخش‌های مختلف، 4 بهمن‌ماه، در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب رسماً افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

captcha