طرح ۴۰ چراغ، ۴۰ مسجد/ مسئولان پای درد و دل مردم می‌نشینند
کد خبر: 3782669
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود؛

طرح ۴۰ چراغ، ۴۰ مسجد/ مسئولان پای درد و دل مردم می‌نشینند

گروه فرهنگی - سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: طرح «چهل چراغ، چهل مسجد» در ایام دهه فجر با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف برای پاسخ‌گویی به مشکلات و سؤالات مردم و شنیدن درد و دل آنان برگزار می‌شود.

طرح 40 چراغ، 40 مسجد/ مسئولان پای درد و دل مردم می‌نشینند

حجت‌الاسلام مهدی پودینه، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: با تشکیل کمیته مساجد و جلسات متعدد، 70 ویژه‌برنامه به‌مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این ویژه‌برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و مذهبی برنامه‌ریزی شده است، افزود: یکی از این برنامه‌ها، طرح «‌چهل چراغ، چهل مسجد» است که با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف برای پاسخ‌گویی به مشکلات و سوالات مردم و شنیدن درد و دل آنان برگزار می‌شود.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان بیان کرد: سال گذشته نیز طرح مشابهی در مرکز استان برگزار شد و در آن، 10 مسجد برای دیدارهای مردمی مسئولان در نظر گرفته شد که ۵ مسجد مربوط به شیعیان و ۵ مسجد نیز مربوط به برادران اهل سنت ما بود.

وی اظهار کرد: این مساجد عمدتاً در حاشیه شهر هستند، زیرا صدای مردم این مناطق کمتر به گوش مسئولان رسیده است؛ همچنین برای آن‌که برپایی این جلسات پرسش و پاسخ نتیجه‌بخش باشد، یک نفر از اهالی محل انتخاب می‌شود تا قول‌هایی که مسئولان می‌دهند را پیگیری کند.

پودینه ادامه داد: مساجد از صدر اسلام تا‌کنون جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند و در دوره‌های مختلف، در جامعه اسلامی نقش‌آفرینی مؤثری کرده است؛ پیامبر(ص) به ما آموخته‌اند که نگاه تک‌بعدی به مساجد نداشته باشیم. زیرا در زمان رسول خدا(ص)، مساجد علاوه بر آنکه محل عبادت بوده، محل تشکیل جلسات نظامی، حل و فصل اختلافات مردمی و بسیاری کاربردهای دیگر بوده است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری به مساجد کمک می‌کنند تا کارهای فرهنگی مؤثری متناسب با نیاز و ظرفیت جامعه انجام دهند.

انتهای پیام

captcha