راهپیمایی ترکیه‌ای‌ها در حمایت از مسلمانان چین
کد خبر: 3782715
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

راهپیمایی ترکیه‌ای‌ها در حمایت از مسلمانان چین

گروه بین‌الملل ــ برخی از نهادهای جامعه مدنی در شهر نیده (یکی از 81 استان ترکیه) در اعتراض به سیاست‌های دولت چین در منطقه ترکستان شرقی (بخش مسلمان‌نشین این کشور) دست به تجمع و راهپیمایی اعتراض‌آمیز زدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ انجمن «دست در دست هم» به همراه برخی از نهادهای جامعه مدنی در شهر نیده ترکیه در این اعتراض شرکت کردند. راهپیمایی‌کنندگان که در میدان «امام خطیب» این شهر تجمع کرده بودند با حمل پرچم‌های ترکیه و ترکستان شرقی تا میدان «عمر خالص دمیر» راهپیمایی کردند.

یوسف گولچ (رئیس انجمن «دست در دست هم» نیده) طی سخنانی در این راهپیمایی اظهار کرد: چین ظالم نباید فراموش کند زمانی فرا می‌رسد که کفار را به زانو در خواهیم آورد. ترساندن ظالم در جوهر ماست. ملت ما همیشه در برابر ظلم خواهد ایستاد. به نام همه ملت ترک و مسلمانان، ظلم و ستم چین به مردم ترکستان شرقی را محکوم می‌کنیم و در برابر این ستم سکوت نخواهیم کرد.

راهپیمایی‌کنندگان بعد از خواندن دعا متفرق شدند.

گفتنی است، بنا بر گزارش‌های منتشر شده از سوی کمیته رفع تبعیض ‌نژادی سازمان ملل، تعداد آن گروه از مسلمانان ترک‌زبان اویغور که به دنبال بازداشت‌های دسته‌جمعی در کمپ‌های امنیتی ایالت خودمختار سین‌کیانگ نگهداری می‌شوند، از ده‌ها هزار نفر به یک میلیون نفر افزایش یافته است. این افراد به نام مبارزه با تروریسم دستگیر شده‌اند و به ادعای دولت چین در حال «بازآموزی» هستند.

انتهای پیام

captcha