برگزاری نمایشگاه قرآنی هنرمند لبنانی در آمریکا
کد خبر: 3782718
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

برگزاری نمایشگاه قرآنی هنرمند لبنانی در آمریکا

گروه بین‌الملل - موزه دانشگاه فناوری تگزاس در شهر لاباک، نمایشگاهی از آثار هنر قرآنی «مروان عریضی» هنرمند لبنانی‌تبار برگزار کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی‌توریدور؛ نمایشگاه اثار این هنرمند لبنانی- آمریکایی با عنوان «جستجو در قرآن کریم» شامل تذهیب، طراحی و خوشنویسی آیات قرآن است.

عریضی  روز گذشته درباره نمایشگاه و آثار خود در این موزه سخنرانی کرد.

وی که در زمینه خوشنویسی اسلامی، تذهیب و نقوش اسلیمی فعالیت می‌کند، گفت که در سن 15 سالگی تحقیق درباره خوشنویسی را آغاز کرده است.
 
وی افزود: کار طراحی 3 سال به طول انجامید و نگارش کلمات، 7 سال زمان برد.

عریضی در زمینه طراحی گرافیک به همکاری با شرکت‌های نرم‌افزار و کارهای مرتبط با تبلیغات، ساخت بنر و غیره پرداخت. وی به آثار هنری پیشینیان بر روی صفحات قرآن علاقه زیادی داشت و این علاقه، او را به خلق اثر قرآنی مدرن رهنمون ساخت که در نهایت به برگزاری نمایشگاه «جستجوی قرآن کریم» انجامید.
 
وی طی یک دهه، 114 طرح منحصر به فرد برای سوره‌های قرآن خلق کرد و قرآنی در 376 صفحه را پدید آورد. عریضی می‌گوید: هر صفحه، طرح مخصوص به خود را دارد اما ممکن است شباهت‌هایی وجود داشته باشد.

«سوزان کاکوتلی» یکی از بازدیدکنندگان می‌گوید: این نمایشگاه فکر بسیار خوبی برای جلب توجه افراد به قرآن و دین اسلام است.

عریضی در هنگام خلق این اثر، خوانندگان و عقاید آنها را مد نظر داشته است. وی می‌گوید: من طرح‌ خود را با حال و هوایی تازه خلق کردم اما در عین حال سعی می‌کنم تا وجهه سنتی هنر اسلامی را حفظ کنم. من نمی‌خواهم باعث رنجش خواننده یا بیننده مسلمان شوم.
انتهای پیام
captcha