الگوبرداری شهدا از اولین شهیده راه ولایت/ به تكلیف خود عمل كنیم
کد خبر: 3782766
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

الگوبرداری شهدا از اولین شهیده راه ولایت/ به تكلیف خود عمل كنیم

گروه اجتماعی ـ دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با یادآوری اینكه حضرت زهرا(س) اولین شهیده راه ولایت بودند، گفت: شهدای ما در ولایتمداری به آن حضرت تأسی كرده و از ایشان الگوبرداری كردند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌الكاظم(ع) شیراز امروز، 30 دی‌ماه در مراسم تشییع پیكرهای 3 شهید دوران دفاع مقدس ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: بعد از گذشت 1400 سال همچنان نام زهرای اطهر(س) بر تارك عالم می‌درخشد.
وی با یادآوری ویژگی‌ها و مناقب بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا(س) اولین شهیده راه ولایت بود كه شهدای ما نیز در ولایتمداری از آن بانو الگوبرداری كردند.
طاهری با بیان اینكه پیش از این به شهدایی كه امروز تشییع می‌شوند، می‌گفتند كه مفقود هستند، گفت: اینان به دنبال سر و صدا و مطرح شدن خودشان نبودند بلكه بر اساس درسی كه از زندگی حضرت زهرا(س)، گرفتند در راه اسلام شهید شدند.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با تأكید بر اینكه شهدا در پیروی از امام و رهبری به‌عنوان یك الگو مطرح هستند، گفت: این مسئله به ما و مسئولان این درس را می‌دهد كه باید به‌دنبال انجام تكلیف خود باشیم.
وی با تصریح اینكه در نظام جمهوری اسلامی هر كسی تكلیفی دارد، گفت: شهدا كسانی بودند كه به وظیفه و تكلیف عمل كردند و امروز نیز نوبت مسئولان است كه به تكلیف و وظیفه خود عمل كرده و گامی در جهت رفع مشكلات مردم به خصوص مشكلات معیشتی و اقتصادی آنان بردارند.
طاهری اظهار كرد: خون‌های بسیار بر زمین ریخت تا ارتباط و وابستگی كشورمان به دشمنان و بیگانگان قطع شود و مستقل و با عزت باشیم؛ شهدا رفتند تا ثابت كنند كه مسلمانان و شیعیان به وظیفه خود عمل می‌كنند.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با یادآوری اینكه این انقلاب متعلق به مستضعفان است، گفت: مستضعفان هر زمان ندای رهبری را بشنوند، حتماً به آن لبیگ می‌گویند لذا باید قدر آنان را بدانیم.
وی با تأكید بر اینكه پاسداشت شهدا یكی از وظایف مهم مسئولان است، گفت: مردم ولی نعمت این انقلاب و نظام هستند و مملكت ما بر پاشنه محرومان می‌چرخد و حق آنان است كه در آسایش و رفاه باشند.
طاهری ضمن انتقاد از سوءمدیریت برخی از مسئولان گفت: امروز به جایی رسیده‌ایم كه مقام معظم رهبری به جای برخی از افراد از مردم عذرخواهی می‌كند در صورتی كه اگر همه به تكلیف خود عمل كنیم، مسلماً مشكلات هم برطرف خواهد شد.
انتهای پیام

captcha