میزان تلفات محصولات باغی در کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده است
کد خبر: 3782770
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

میزان تلفات محصولات باغی در کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده است

گروه اجتماعی ـ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میزان تلفات محصولات باغی در استان را نگران‌کننده دانست و گفت: باید در این زمینه با ایجاد صنایع تبدیلی تدبیری کرد.

میزان تلفات محصولات باغی در کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده استبه گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از تسنیم، جبار کیانی‌پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 30 دی‌ماه اظهار کرد: امکان ایجاد صنایع تبدیلی برای افزایش ارزش افزوده محصولات باغی همراه با توسعه کشت این محصولات سبب جلوگیری از تلفات محصولات می‌شود.
وی خواستار توسعه و ایجاد صنایع تبدیلی در نقاط مختلف استان با حمایت و هدایت بخش خصوصی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر شد و افزود: سرمایه گذاری و توسعه فعالیت‌های تولیدی در بخش باغبانی به دلیل اینکه نیاز به نیروی کار کارگری زیاد دارد سبب ایجاد فرصت‌های شغلی جدید شده و مشکل بیکاری تا حدودی برطرف می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با توجه به تنوع شدید اقلیمی، منابع آب کافی و خاک مناسب در استان، زمینه برای کشت انواع محصولات باغی از جمله گردو، سیب، هسته داران، مرکبات، انگور، گل‌های زینتی(گل رز و لاله)، زیتون و انار فراهم است.
کیانی‌پور با اشاره به اینکه سالانه به دلیل بی تدبیری متولیان امر بخش زیادی از دسترنج باغداران توسط دلالان به حراج می‌رود، ادامه داد: محصول سیب کاکان و انگور سی سخت و دیگر مناطق استان همه ساله به قیمت بسیار پایین‌تر از بازار توسط دلالان خریداری می‌شود.
وی خواستار حمایت و هدایت کشاورزان و باغداران توسط مسئولان و متولیان امر شد و تاکید کرد: در این زمینه هیچ گونه کوتاهی و قصوری پذیرفتنی نیست و نباید نسبت به زیان باغداران و کشاورزان بی تفاوت باشیم.
انتهای پیام

captcha