عَلَم مبارزه با ظلم به دستان فرزندان حضرت فاطمه(س) برافراشته شده است
کد خبر: 3782777
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

عَلَم مبارزه با ظلم به دستان فرزندان حضرت فاطمه(س) برافراشته شده است

گروه معارف - نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچ نسلی به اندازه نسل حضرت فاطمه(س) به تاریخ و بشریت خدمت نکرده است، گفت: هر جایی عَلَم مبارزه با ظلم برپاست دستی از دستان فرزندان حضرت فاطمه(س) آن علم را برافراشته است.

عَلَم مبارزه با ظلم به دستان فرزندان حضرت فاطمه (س) برافراشته شده است

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان رضوی‌ صبح امروز، ۳۰ دی‌ماه در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا‌(س) در قزوین با بیان اینکه «کوثر» خیل جزیل است، اظهار کرد: آن دوران پیامبر اکرم‌(ص) را به دلیل داشتن دختر ابتر می‌خواندند که در لغت عرب ابتر کسی است که فرزند پسر ندارد و بی‌عقبه است اما خداوند با نزول سوره کوثر حضرت زهرا‌(س) را خیر جزیل برای پیامبر(ص) خواندند.
وی افزود: هر چند در تفسیر سوره مبارکه کوثر برخی گفته‌اند منظور از کوثر قرآن است و برخی امت، برخی حق شفاعت پیامبر در روز قیامت و حتی تعدادی نیز یاران ازخودگذشته و وفاداری مثل حمزه سیدالشهدا، جعفر طیار، امیرالمومنین علی(ع)، سلمان فارسی و یا ابوذر غفاری را نمونه کوثر تفسیر کرده‌اند اما غالب تفاسیر مقصود از کوثر را با توجه به تناسب آن با کلمات قبل و بعد کلمه کوثر به‌ویژه آیه آخر، وجود مبارک حضرت زهرا‌(س) دانسته‌اند.
آیت‌الله حسینی خراسانی تصریح کرد: با اینکه هیچ نسلی در تاریخ بشر به اندازه نسل حضرت زهرا‌(س) و حضرت علی‌(ع) قربانی و کشته نداده است اما بزرگترین نسل بشر در حال حاضر از نسل آن حضرت است.
وی با بیان اینکه پیش‌‌بینی خداوند در باقی ماندن نسل پیامبر خاتم‌(ص) دقیقا به وقوع پیوسته است، گفت: واقعه کربلا با این هدف شروع شد که احدی از خاندان حضرت رسول(س) باقی نماند ولی اراده خداوند چیز دیگری بود و نسل پیامبر(ص) را حفظ کرد.
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: هیچ نسلی به اندازه نسل حضرت فاطمه(س) به تاریخ و بشریت خدمت نکرده است.
وی ادامه داد: اکنون در هر جایی عَلَم مبارزه با ظلم برپاست دستی از دستان فرزندان حضرت فاطمه‌(س) آن علم را برافراشته است.
این کارشناس دینی در پایان با اعلام اینکه بزرگترین واقف عالم حضرت فاطمه(س) است، عنوان کرد: همه رقبات موقوفات و برکات آن از برکت وجود حضرت فاطمه‌(س) و فرزندان معصوم آن حضرت است.
انتهای پیام

captcha