وضعیت کنونی دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی در خور نظام اسلامی نیست
کد خبر: 3782792
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
حجت الاسلام مرتضوی:

وضعیت کنونی دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی در خور نظام اسلامی نیست

گروه فرهنگی - مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه وضعیتی که در حال حاضر در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و مدارس، وضعیت جامعه و حتی در بدنه‌ی دولت شاهد هستیم در خور نظام اسلامی نیست و این نشان از رنگ باختن ارزش های دینی است و خطر بسیار بزرگی است که باید به آن توجه ویژه شود.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، گفت: خدا لعنت کند کسی را که تفسیر مادی از انقلاب داشته باشد و ضعف بزرگ دولت موقتی که اوایل انقلاب شکل گرفت این بود که می‌خواست از طریق اسلام به ایران خدمت کند، اما امام خمینی (ره) قصدش این بود که از طریق ایران به اسلام خدمت کند.
وی با اشاره به اینکه حقیقت و اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی برای پیاده کردن اسلام ناب محمدی (ص) یعنی اسلام غدیری بود، افزود: ما انقلاب کردیم که امکانات و دارائی‌های ایران و تلاش مردم ایران در مسیر اسلام و آن هم اسلام ناب هزینه و استخدام شود و هدف امام، انقلاب، فقها و مراجع این بود که آب را به مسیر برگردانند و تمام تلاش های فقهای زمان مشروطه و بعد از آن تا انقلاب و بعد از انقلاب این هدف است.
حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: در این مسیر بعد از انقلاب، در حوزه‌های مختلف قدم‌های زیادی برداشته شده است و در 10 ساله‌ی ابتدای انقلاب با مدیریت امام تلاش های خوبی صورت گرفت و بعد از امام هم چون راه نرفته زیاد وجود داشت، با مدیریت و رهبری مقام معظم رهبری «طابق النعل بالنعل» آنچه که مکتب امام بود، ایشان هم به نحو بسیار زیبا و شایسته تاکنون دنبال کرده است.
تلاش دشمنان در راستای مقابله با شکل‌گیری اسلام غدیری بود
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قبل از انقلاب هم مسجد بود و هم قرآن و واجباتی مثل نماز و روزه، بیان کرد: جنگ نرمی که از اوایل انقلاب با شدت کمتر از قبل از جنگ تحمیلی و در دوران هشت ساله‌ی دفاع مقدس و رفته رفته به شدت آن افزوده شد، توطئه های شبانه روزی که قدرت‌های شیطانی علیه ما داشتند، همه و همه برای این بود که اجازه ندهند چیزی به نام اسلام غدیری و اسلام ناب نشر و نمو پیدا کند وگرنه احکام اسلام، قرآن و مساجد قبل از انقلاب هم وجود داشت ولی آنچه مهم بود، شکل‌گیری نظام ولایی و وجود ولایت فقیه در زمان غیبت کبری است.
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی گفت: در زمان غیبت کبری ما شیعیان به فقها ارجاع داده شده‌ایم و امام (ره) هم به عنوان یک فقیه دینی دست به براندازی نظام فاسد شاهنشاهی زد و فوری‌ترین و اصلی‌ترین هدف برای ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی، پیاده کردن اسلام و برگرداندن اسلام به مسیر اصلی آن بود.
انقلاب اسلامی حیات تازه‌ای به سراسر جهان داد
وی ادامه داد: نه تنها در ایران اسلامی، بلکه نسبت به مذهب و ادیان الهی دیگر نیز حیات تازه‌ای به برکت انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان ایجاد شد ولی وقتی ما صحبت از چهل سالگی انقلاب می‌کنیم، به اندازه‌ی چهل سال شاهد پیاده شدن اهدافی که امام مدنظر داشت، نیستیم.
حجت الاسلام مرتضوی افزود: هدف این است که اگر بخواهیم جلوی اقدامات دشمن ایستادگی کنیم و دشمن در اجرای نقشه‌های شومش در تمامی زمینه‌هایی که وارد شده است و پروژه‌هایی که دارد، موفق نشود و این مثل پازلی است که دشمنان ما هر روز یک تکه از آن را کنار هم می‌چینند تا جلوی نشر و ترویج اسلام ناب را بگیرند؛ باید با بصیرت و درایت بیشتر قدم برداریم و پیش برویم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دشمنان این مرز و بوم و این انقلاب هم با تمام هزینه‌های هنگفت و بسیار زیادی که دارد، موفق به اجرای نقشه‌های شومش نشده است، گفت: توطئه های مختلفی که قبل از هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت، تحریم‌های اقتصادی، جنگ نظامی، هجمه‌های فرهنگی و در دهه 90 جنگ روانی و ایجاد شبهات و شایعات مختلف، همه به خاطر این بود که نام و نشانی از اسلام ناب نه در ایران و نه در هیچ کجای جهان دیده نشود و خدا را شکر می‌کنیم که به حول و قوه الهی بر تمام این قائله‌ها فائق آمدیم.
وی بیان کرد: در زمان امام خمینی با راهنمایی‌های ایشان و در این برهه از زمان نیز با رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیهِ آگاه به زمان جلوی اجانب و دشمنان داخلی و خارجی خواهیم ایستاد و همه‌ی تلاش ما و هدف اصلی ما پیاده کردن اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام غدیری است.
حجت الاسلام مرتضوی گفت: با توجه به آیات متعدد قرآن کریم از جمله آیه 41 سوره حج «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآَتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ» وقتی این آیات را می‌خوانیم، احساس شرمندگی می‌کنیم، یعنی مسئولین ما باید در برخورد با اقامه‌ی نماز، امر به معروف و نهی از منکر و اقامه زکات برخورد فعال داشته باشند و هر چند کارهایی صورت گرفته و می‌گیرد اما متأسفانه ما شاهد این مسئله نیستیم که این فعالیت‌ها در خور نظام جمهوری اسلامی باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در مجموع راه‌های زیادی رفته شده و اقدامات خوبی هم شکل گرفته و در حوزه‌های مختلف دینی و فرهنگی به برکت نظام و انقلاب، قدم‌های خوبی در لایه‌های اجتماعی برداشته شده است، ولی متأسفانه راه‌های نرفته بیشتر است و باید همه‌ی مسئولین عزم خود را جزم کنند تا بتوانیم آن طور که در شأن انقلاب و مردم متدین ایران اسلامی است، قدم برداریم.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما یک کتاب دارد و آن هم قرآن است و باید دید چقدر از زندگی اجتماعی ما و خانواده‌های ما که تشکیل دهنده ی اجتماع ما هستند، با قرآن ارتباط دارد و چقدر با محتوای قرآن آشنا شده‌اند و به نظر من در این خصوص تنها چیزی که می توان گفت این است که شرمنده‌ایم!
زیرساخت‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرند
حجت الاسلام مرتضوی گفت: در زمینه‌های اقتصادی و زیر ساخت‌های فرهنگی، عدالت رعایت نشده و قابل مقایسه نیست و در این خصوص مدیران ارشد نظام نباید دچار اشتباه شوند که زیر ساخت‌های عمرانی و زیباسازی شهری و امکانات رفاهی در حد اعلا تأمین شود، اما به زیر ساخت‌های فرهنگی و پیوست فرهنگی هیچ توجهی نشود و رفته رفته به فراموشی سپرده شود.
وی افزود: ما انقلاب نکردیم که مثلاً استان چهارمحال و بختیاری مثل سوئد یا نروژ از نظر ظاهری و ساخت و سازها آباد شوند، در حالی که در این عصر خیلی از مدیران ما این‌گونه می‌اندیشند و این خطرناک است و مدیران ما باید بدانند ما انقلاب کردیم برای دین و برای پیاده کردن سبک زندگی اسلامی و قرآنی و این مهم را ما در این برهه شاهد نیستیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه وضعیتی که در حال حاضر در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و مدارس، وضعیت جامعه و حتی در بدنه‌ی دولت در شاهد هستیم در خور نظام اسلامی نیست و این نشان از رنگ باختن ارزش های دینی است و این خطر بسیار بزرگی است که باید به آن توجه ویژه شود.
حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: اگر ما گفته‌ایم استقلال آزادی جمهوری اسلامی، این استقلال اگر همراه با استقلال فرهنگی نباشد و ما استقلال فرهنگی نداشته باشیم، بدون تعارف فقط داریم شعار می‌دهیم و بدون استقلال فرهنگی جمهوری ما اسلامی نخواهد شد و نه تنها ایران بلکه هر کشوری اگر قصد پیشرفت دارد باید استقلال فرهنگی داشته باشد و واقعیت این است که اگر استقلال فرهنگی وجود داشت، وضعیت دانشگاه‌ها، مدارس، اجتماع و جامعه‌ی ما نباید به این شکل می‌بود.
وی گفت: نسبت به دین، آن طور که باید و شاید برخورد فعال و حساسیت ویژه از سوی مسئولین نظام صورت نمی‌گیرد، ما اگر مدیری داریم این مدیر باید مدیر قرآنی، ولایی و متخلق به اخلاق اسلامی باشد ولی من نسبت به این مسئله نگران هستم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه راه رفته از ابتدای انقلاب تاکنون بسیار زیاد بوده است، مثلاً همین استان چهارمحال و بختیاری را به دنیا در تمامی زمینه‌های اقتصادی، عمرانی، پزشکی، اجتماعی و دیگر زمینه‌ها به دنیا می‌شود عرضه کرد، افزود: اما در ارتباط با بحث فرهنگ و به ویژه فرهنگ دینی ما مطابق با اهداف پیش نرفته‌ایم و ما اعتقادمان این است که توسعه باید توسعه‌ی همه‌جانبه باشد.
ضرورت توجه به توسعه متوازن در کشور
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی گفت: اگر ما معتقد به توسعه‌ی جامعه هستیم، توسعه‌ی متوازن باید شکل بگیرد که متأسفانه ما در عصر کنونی توسعه‌ی متوازن را شاهد نیستیم در زمینه‌های دیگر حرکت‌های خوب و شاید بیش از انتظار شکل گرفته است، اما در توسعه‌ی فرهنگی و مخصوصاً باورهای دینی در استان چهارمحال و بختیاری کاری شکل نگرفته و این نحوه برخورد شایسته‌ی این استان نیست.
وی در پایان گفت: همه‌ی صاحب‌نظران باید دور هم بنشینند و فکری کنند که در آینده ما دچار بحران اخلاقی و بحران هویت دینی نشویم، نسل جوان ما باید از بن دندان معتقد به دین، اسلام، قرآن و اهل بیت علیهم السلام باشند و رفاهی که بدون این اعتقادات شکل بگیرد به هیچ کار نیاید و همه بدانند ما برای اسلام ناب محمدی و پیاده کردن فرهنگ قرآنی انقلاب کردیم.
انتهای پیام

captcha