ساخت ۱۹ واحد مسکن مددجویی در ماکو
کد خبر: 3782799
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
طی ۹ ماهه اخیر صورت گرفت؛

ساخت ۱۹ واحد مسکن مددجویی در ماکو

گروه اجتماعی - رئیس کمیته امداد ماکو گفت: طی ۹ ماهه سال جاری، ۱۹ واحد مسکن شهری و روستایی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ماکو ساخته شده است.

ساخت 19 واحد مسکن مددجویی در ماکو

محمد محمد نژاد، رئیس کمیته امداد ماکو در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، گفت: طی 9 ماه گذشته، 11 میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده که شاهد رشد بیش از صددرصدی نسبت به سال گذشته هستیم.
وی با بیان اینکه بیش از 75 درصد مبالغ جمع‌آوری شده زکات بین فقرا تقسیم می‌شود، افزود: مابقی مبالغ نیز برای احداث مساجد و حسینیه در این شهرستان هزینه می‌شود.
دبیر ستاد زکات ماکو همچنین از مساعدت 400 میلیون ریالی این ستاد برای اجرای هشت طرح عام‌المنفعه در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: ستادهای زکات در 56 روستای این شهرستان در سال جاری راه‌اندازی شده است.
محمدنژاد همچنین با تاکید بر اینکه ساخت مسکن مددجویی در ماکو افزایش 46 درصدی داشته است، افزود: در 9 ماهه امسال 19 واحد مسکن شهری و روستایی برای مددجویان ماکو ساخته شده است که همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مددجویان تحت پوشش تحویل داده خواهد شد.
وی ادامه داد: این تعداد مسکن مددجویی با تسهیلات هشت میلیارد و 550 مییلون ریال هزینه شده است.
رئیس کمیته امداد ماکو افزود: برای تکمیل این واحدهای مسکونی سه میلیارد و 700 میلیون ریال کمک از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو شده است.
محمدنژاد در ادامه با بیان اینکه از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی، 70 میلیارد ریال تسهیلات بانکی طی سال جاری به مددجویان این نهاد اختصاص یافته است، افزود: قرار است از این اعتبار برای 350 خانوار اشتغال‌زایی شود که از این تعداد 160 خانوار صاحب شغل شده‌اند.
وی ادامه داد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این مدیریت با شروع برنامه پنج ساله ششم و از ابتدای سال جاری با اعطای تسهیلات در حوزه‌های صنفی، صنعت، کشاورزی، قالیبافی و دامپروری آغاز شده است.
رئیس کمیته امداد ماکو بیان کرد: جمعیت مددجویی شهرستان ماکو با اشتغال برخی از مددجویان، در حال حاضر به 3.52 درصد جمعیت این شهرستان رسیده است.
محمدنژاد از جمع‌آوری دو میلیارد ریال صدقه در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان صدقه را از 6 هزار و 831 صندوق بزرگ و کوچک شامل نزدیک به 6 هزار و 500 صندوق توزیع شده در خانواده‌ها و حدود 331 صندوق در شهر و روستا جمع‌آوری کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه صدقه‌های جمع‌آوری شده برای اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی، تامین جهیزیه، کمک هزینه درمان و اشتغال است، بیان کرد: برای کمک‌های موردی مددجویان تحت پوشش این نهاد نیز هزینه می‌شود.
انتهای پیام

captcha